anal_fabet Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 jeg og en kompis oppgraderte maskina sammen med samme delene. Var egentlig bare jeg som skulle det men så slang han seg på etter å ha kjøpt bf2 og fått problemer med at det krasjer etter han har spillt en stund (varrierer fra gang til gang). På maskina hans oppgraderte vi minne, hovedkort, cpu og skjermkort. men det merkelige er at etter vi hadde instalert og oppgradert windows, alle bioser og drivere til de nyeste, så var problemet der fortsatt. Når vi etter noen timer ga opp og begynte å spille litt deer hunter 2005 i mangel av noe bedre akkurat der og da så skjedde det der og. etter cirka en halv time krasja spillet. Det han hadde før som vi ikke oppgraderte var en Raptor harddisk på 74gb, eller hva det var, dvd brenneren, kabinett og psu. han bruker raptoren som C disk men har 2 partisjoner på den. Jeg har aldri vert borti de HDD'ene selv men så ikke noen annen mulighet til at det samme problemet ville skje. Har raptor diskene problemer med å takle 2 partisjoner? Kan det være fordi han bruker en sata disk som OS disk? Er det noe veldig enkelt noe jeg har oversett? Hardware: Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3, PCI-Express,"U/3400PCX XP ViVo" MSI K8N NEO4-FI,nForce4 Ultra,Socket-939 Raid, Firewire, SATAII, GbLAN, PCI-Ex16 AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte Corsair TWINX1024-3200XLPRO DDR 1024MB Kit w/two matched 512MB 3200XL PRO's DIM Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM (tror jeg det var) Han har et thermaltake kabinett og en 600w psu som jeg ikke husker merket på. Jeg har: OCZ 1gb platinum minne, Maxtor 250gb ide harddisk, amd +3500 CPU, samme skjermkort og hovedkort som over. (La med mine pc deler siden de spillene funker fint på min og jeg aldri har hatt porblem med at spill krasjer på den pcen, har hatt den et halvt år og oppgraderte hovedkort og skjermkort for noen uker sida) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Tror nok ikke det er raptoren som lager crash i spill . De hyppigste årsaker er : For varm GPU. For lite eller ustabilt powersupply. Feilaktig tilkopling av tilleggs kontakter for strøm til GPU/HK. Korrupsjon i minne subsystemet inkl.ram (volt og timings) Sist men ikke minst , gfx drivere . Og ustabil overklokk (CPU/GPU) selvfølgelig hvis dette er gjort. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Sjekk eventloggen for feil. Er det disken vil du se det under "system" der. Jeg ville også ha oppdatert bios og kjørt memtest86 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) En ting til man bør sjekke. Har man PCI lydkort kan det være uheldig IRQ deling . Flytte PCI kort rundt , og sjekk IRQ listing med start-run-winmsd. Også disable all ubrukte ting i BIOS , slik som Floppy controller , COM port , LPT parallell prt , IR (infrarød) , firewire , extra LAN port hvis den ikke brukes osv. BIOS-Integrated Peripherals er vel der man finner det meste. Det frigjør ressurser og man ender ofte opp med en bedre IRQ listing/fordeling. Endret 3. januar 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå