ilpostino Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 For en stund siden kjøpte jeg et kabinett hvor det blandt annet sitter to stykk 80 mm vifter i front. Jeg har vurdert å bytte ut disse med en 120 mm vifte. dette for å prøve å redusere støy men også for å kunne få mer luft inn i kabinettet. så da harjeg to spm: 1) tror dere støyen blir noe nevneverdig redusert av å gå over til en vifte 2) vil en 120 mm vifte flytte mer luft enn to 80 mm vifter? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Nesten umulig å svare på da det er så stor forskjell på vifter. Men, uten å ha mere info enn det du oppgir vil jeg helt sikkert tro at en 120mm vil støye ganske mye mindre enn 2x80mm, men tror ikke en enkelt 120 vifte vil klare å flytte like mye luft som 2 stk 80. Men det er jo litt avhengig av viftetype og hastighet / støy... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Nesten umulig å svare på da det er så stor forskjell på vifter. Men, uten å ha mere info enn det du oppgir vil jeg helt sikkert tro at en 120mm vil støye ganske mye mindre enn 2x80mm, men tror ikke en enkelt 120 vifte vil klare å flytte like mye luft som 2 stk 80. Men det er jo litt avhengig av viftetype og hastighet / støy... 5375138[/snapback] Jeg har per nå dette kabinettet. på linken er det bilde som vise r hvordan kabinettet ser ut inni.... har ikke tatt stilling til hva slags 120 mm jeg skal ha... Lenke til kommentar
Bingokongen Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Har selv nesten samme kabinettet. Har en 120 i front, og to 80 bak. Jeg kommer til å modde kabinettet til å få plass til en 120 bak isteden for de to 80. Jeg tror ikke det kommer til å gjøre stor forskjell luftmessig. Men lydmessig vil det helt klart bli mye bedre. Mulig jeg også kjører en ekstra vifte i sidepanelet for å assistere Zalman GPU-viftene. Men den vil få en Av/på funskjon med mulighet for å velge mellom 12 eller 5 volt. -Bingo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå