Gå til innhold

Ny pc.

Anbefalte innlegg

Noen endringer eller noe slikt jeg burde gjøre med drømmemaskina mi? :grin:

Har spart opp litt penger,,, og tenkte at jeg endelig skal få kjøpt meg en ny maskin og la det rukleverket her gå til noen andre.

Vel, siden jeg driver et firma, kan jeg trekke fra momsen i slutten av året.. Så jeg kan nyte det gode liv med lavere priser på datautstyr. lol...

Passer komponentene sammen? (jeg mener ja,,, tror da det ihvertfall.. har sjekket ganske grundig)

Er det kvalitets komponenter? Jeg mener, er det vits i å kjøpe Hercules lydkortet bare fordi jeg vil ha rack'en? Når jeg kan få et Audigy lydkort til 300,- mindre?

Er Samsung skjermen grei? (sitter med en SyncMaster 750s her.. og er ganske fornøyd), og synes prisen var fin... så?

Alle kommentarer er svært godt tatt imot! :smile: Det er jo ikke hver dag en bruker mange tusen på dyrt utstyr.

Spesifikasjonene:

Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sølv - Kabinett m/360W DA-01 SL-D P4/AMD

Asus P4S8X/LAN for S478/p-4 - SIS648, ATA/133, ATX, DDR, 8X AGP

Intel Pentium 4 2.0 GHz OEM PC400 - Socket PGA478, 512kB "Northwood"

Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM - SE 8MB cache WD1200JB

DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 - Minne 184-P (for DDR-PC400 MHz)

Hercules 3D Prophet 9700PRO 128MB DDR - AGP, ATI Radeon 9700PRO, TV-Out, Retail

Hercules Game Theater XP 6.1 - Lydkort PCI med Rack, Retail

Samsung Diskettstasjon Sort 1,44 MB - Sort diskettstasjon

Pioneer DVD 16x Slot In S106 (eller noe.. husker ikke helt)

Labtec Høyttaler Arena-530 - 4 Satelitter og Subwoofer

Samsung 19" CRT Syncmaster 957DF TCO99 - Skjerm, DynaFlat - Særavgifter kr 50,00 pr stk kommer i tillegg.

Microsoft Intelli Mouse Explorer v. 3.0 - Mus PS/2 & USB Retail

Logitech Internet Navigator Keyboard SE - (Norsk Versjon), PS/2 & USB, Retail

Sum uten MVA: kr 13 674.00 hos Komplett.

Nå? Hva synes dere? Har planlagt å sette den sammen selv... Selv om jeg ikke har gjort det før. Noen tips angående det forresten?

Og angående prosessoren, den er OEM, hvilken vifte burde jeg velge? til et chieftec dragon big tower kabinett?

Er 3200DDR ram mye raskere/bedre enn 2700? og hva menes med CL2.5?

Operativsystemet jeg skal installere er Win2kPro. (er så fornøyd med det at jeg ikke bryr med det spor om WinXP).

Takk i forveien!

Joachim

OBS: Overklokking er ikke første prioritering.. Det kan komme senere.

[ Denne Melding var redigert av: The_Lobster på 2002-09-08 14:43 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe... :grin:

Jeg har hørt at Radeon 9700Pro og Asus hovedkortet jeg har valgt ikke går bra sammen... Er dette korrekt? Har også hørt at det er mye "bugs" i Asus kortet. Burde jeg da vente til de gir ut en litt bedre versjon?

Å gå fra en P3 600Mhz, 128mb sdram, 8mb Ati Xpert Work grafikkort kommer nok til å bli en stor seier for meg! :smile:

Joachim

Lenke til kommentar

Et firma, kan ta bort momsen, på varer som kan være nødvendig innen den buisnessen. Altså, er det et firma som driver med IT, kan det kjøpe datamaskiner, o.l., og så trekke fra momsen i slutten av året. (får da tilbake fra staten).(man skriver da et regnskap over inntekter og utgifter, og skriver opp varer man skal ha tilbake på momsen, og hva momsen er.)

Men et IT firma kan ikke få tilbake moms på planter. lol...

Håper jeg forklarte meg tydelig nok.. :smile:

Joachim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...