Gå til innhold

da blir det piratparti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer det et norskt parti, ala dette, har det min stemme med en eneste gang!

5375521[/snapback]

er jo bare og stemme rv da

5375544[/snapback]

Forsiktig med hva du sier. Noen kan jo faktisk ta deg på ordet uten å vite de større konsekvensene av det :(

5375551[/snapback]

konsekvensene blir nok ikke så store uansett, men RV er ikke ett dumt valg i mine øyne, men la oss ikke spore av med snakk om hvilke partier som er best osv...

Jeg er fortsatt veldig skeptisk til å gi fra meg personnr mitt på internett, kanskje jeg bare er dust :shrug:

Lenke til kommentar
Når den norske ekvivalenten kommer, skal jeg stemme!

Kommer det et norskt parti, ala dette, har det min stemme med en eneste gang!

Stem i vei.

RV er vel det nærmeste vi kommer Norges pirat-parti, så inntil vi får et dedikert parti til denne saken som i Sverige er RV veien å gå for de som vil ha piratkopiering legalisert :)

Rart at ikke RV har reklamert mer høylytt om at de vil lovliggjøre piratkopiering, det kunne muligens ha trekt så mange stemmer fra unge velgere at de hadde kommet over sperregrensa.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Rv har jo mange bra saker di....og di gjorde jo ett ok, val på vestlandet...skal ikke se bort fra at dem kommer til og gjøre det bra ved nesten valg. Ellers tilbake til topic...nei, og legge ut preson nr. er vel ikke helt bra.

Lenke til kommentar

Selv om jeg er aktiv bruker av piratebay, stiller jeg meg litt uforståelig til hva denne gruppen egentlig vil.

Skal bli interessant å se hvilke argumenter de bruker hvis de fortsetter slik, og faktisk joiner politikken med sine mål og meninger.

Lenke til kommentar

Dere som snakker om å stemmer RV tar ikke poenget i det hele tatt.

Piratpartiet er overhodet ikke interessert i andre saker enn opphavsrett!

RV, derimot, vil knuse samfunnsstrukturen, gjøre slutt på privat eiendomsrett (eiendomsrett er noe annet enn opphavsrett (å ha kunstig monopol på noe som uten videre kan dupliseres et uendelig antall ganger)), og generelt trekke oss ned i søla.

Piratpartiet er et interesseparti spesielt for en smal sak. RV er et politisk parti som vil gjøre om på alt.

Stemmer du RV fordi du er motstander av opphavsrett skyter du deg selv i foten. Da får du nemlig mye annet med på lasset som du sannsynligvis ikke vil ha.

Det er ikke rart RV er et bittelite ekstremistparti som aldri får makt. Og vi får håpe dette ikke endrer seg, for kommunismen har for lengst bevist sin ondskap.

Lenke til kommentar

Interessant innlegg fra Dagbladet:

Som notorisk åndsverkstyv og musisk utøver, støtter jeg partiet 100% og håper noen tar liknende initiativ her i landet også.

Min egen musikk vil dermed få en fair sjangs i et helt åpent marked uten Platekompaniet og P3-politiets evinnelige utflating. Den aller største fordelen med fildeling er at musikkelskere får høre det de VIL høre men som norske distributører ikke vil gi dem av økonomiske grunner.

Platebransjen har selv driti på draget og gitt seg selv ei solid kule i panna i monopoldannelsen og tilintetgjørelsen av idealistiske sjapper med INNHOLD.

Norge er modent for alsidighet og jeg tror og mener at pirater som oss er klar for å redde valgfriheten. Jeg driter tynt i om Metallica taper 1 mill. eller 10. Band av slike kaliber er overpriset og lønnet hinsides all fornuft. Kjør på, Søta Bror!

Lenke til kommentar

Etter å ha leita litt, fant jeg dette i RVs prinsipprogram:

Vi vil være med å skape et samfunn der flertallet reelt styrer - et samfunn som er basert på menneskerettigheter og kollektiv organisering. Et samfunn hvor fellesskapet eier maskinene, jorda og andre produksjonsmidler, hvor det ikke finnes privat eiendomsrett til kunnskap eller kapital.

Det står derimot ingenting om at Rød Valgallianse vil fjerne vanlige folks rett til å eie egen bolig, bil, eller for den saks skyld, datamaskin. Kort oppsummert, det RV vil er at ingen skal ingen skal kunne utnytte andre og tjene på arbeid de selv ikke gjør. Det kan gjelde en som eier en produksjonsbedrift med hundrevis av ansatte, og sitter og tjener penger uten å måtte gjøre noe selv, eller en som eier et plateselskap og tjener penger på musikk som han/hun selv ikke har skrevet. Det er denne urettferdige samfunnsmodellen RV vil til livs.

On topic:

Jeg ønsker Piratpartiet alt hell og lykke i riksdagsvalget 17. september i år. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det howzer postet fra dagbladet er veldig interessant. Mange artister lager musikk fordi de har et budskap å fremme, eller ønsker at andre skal høre på det de mener hva god musikk er. Synd at radio etc kun skal spille mainstream-musikken.

Selv er jeg mot et slikt parti, og i det heletatt mot det partiet står for. De ønsker rett og slett at en ikke skal kunne tjene penger på musikk, software, filmer osv som kan deles på nettet.

Lenke til kommentar
Det står derimot ingenting om at Rød Valgallianse vil fjerne vanlige folks rett til å eie egen bolig, bil, eller for den saks skyld, datamaskin. Kort oppsummert, det RV vil er at ingen skal ingen skal kunne utnytte andre og tjene på arbeid de selv ikke gjør. Det kan gjelde en som eier en produksjonsbedrift med hundrevis av ansatte, og sitter og tjener penger uten å måtte gjøre noe selv, eller en som eier et plateselskap og tjener penger på musikk som han/hun selv ikke har skrevet. Det er denne urettferdige samfunnsmodellen RV vil til livs.

Dette er selvmotsigende tøv.

Hvis jeg tar alle sparepengene mine og grunnlegger en bedrift, skal jeg da ikke kunne eie 100% av denne bedriften? Hvis jeg ansetter ti personer, skal disse ha like mye å si i firmaet som jeg som brukte mine egne sparepenger og kanskje tok opp lån for å grunnlegge?

I det hele tatt, hvordan kan du si at folk som skaper arbeidsplasser ikke gjør noe selv?

Jeg eier altså min egen arbeidskraft, og kan derfor velge å la noen andre bruke den mot at de betaler meg penger. Eller jeg kan bestemme meg for å betale andre for å gjøre en jobb for meg. Jeg kan betale en snekker for å snekre et hus, eller jeg kan betale en ansatt for å pakke kartonger i kartongimperiet mitt.

Kartongpakkeren kan ikke kreve å få betalt hver gang en kartong han har pakket brukes. Dette er blant annet fordi han gjorde jobben for meg, så han har tatt betalt for å lappe sammen kartongen, og si bort eiendomsretten over denne kartongen.

Det som skjer med musikk er at de pakker kartongen en gang, og så vil de kreve at folk betaler hver gang de bruker kartongen. Høres det kjent ut? Høres det ut som noen som vil overstyre eiendomsretten? RV for eksempel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...