kingkop Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Fattern har fått noe dritt på pc'n som ikke vil bort. Det blinker et ikon oppå windows update ikonet med teksten "your computer is infected". Så står det videre at den nå laster ned et antivirusprogram som skal fikse pc'n. Dette "programmet" heter Spy Axe. Dersom man er på internett så kommer det etterhvert popups, nye snarveier på skrivebordet, en banner som går på toppen av skjermbildet, og en stor feit tekst midt på skrivebordet som sier at maskinen er infisert... Jeg har installert og kjørt følgende programmer: Ad-Aware SpyBoot SpywareBlaster SpywareGuard PestPatrol Tren Micro AVG Anti Virus Disse finner hver for seg mange "threats" som blir slettet, men hovedviruset ligger igjen ett sted fordi det går bare noen minutter så legger det samme seg inn igjen. Håper det er noen her som kjenner seg igjen, eller har hørt om noe lignende, og som kan komme med kloke løsninger! Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Så det var en tråd om denne virusen og skal forsøke rådene som sto der... Lenke til kommentar
JosteinS Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 prøv denne fremgangsmåten. virket for meg når jeg fjernet det for en bekjent. tips: enkleste og raskeste måten å fjerne vriene virus\spyware er ofte å søke med google på "remove "navnet på problemet"", feks "remove spyaxe". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå