Gå til innhold

Hvor mange 'ml' alkohol før man blir full?

fakey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det jeg trenger nå er: 1.5 l vodka (60 %) og 12 øl, og etter at jeg har drukke det, trenger jeg mere for da begynner jeg å bli edru igjen  :cool:

5381801[/snapback]

Ok..du er 6000 kg.

5382890[/snapback]

og i kroppen din flyter det over 100 liter blod....

Lenke til kommentar
Det jeg trenger nå er: 1.5 l vodka (60 %) og 12 øl, og etter at jeg har drukke det, trenger jeg mere for da begynner jeg å bli edru igjen  :cool:

5381801[/snapback]

:lol: Kunne ikke overdrive litt mer mens du var i gang da?

Bare alkoholen i vodkaen din veier 2,25 0,9kg. Du er klar over at hvis du skal holde en "promille" på 1,5 så må du drikke den over 320 120 timer?

Edit:

Kan det egentlig stemme? Tar det så lang tid å forbrenne alkoholen i 1,5l 60% vodka? :hmm: Altså, det stemmer jo hvis man går ut fra at det også stemmer at alkohol-inntak i g / 65% av kroppsvekten - 0,15 * ant. timer = nåværende ‰

Regnestykke:

2250g / 70kg * 65% = 49,5‰

Forutsatt forbrenning på 0,15‰ pr time og at man skal ha 1,5‰ konstant blir det (49,5‰-1,5‰)/0,15‰ pr. t = 320.

-----------------------------------------------------------

Edit2:

Nytt forsøk på å regne det ut:

Forutsatt at etanol og vann veier likt (det gjør de ikke). Da er det 900g alkohol det er snakk om.

900g / 70kg * 65% = 19,7‰

(19,7‰-1,5‰)/0,15‰ pr. t = 120 timer.

Stemmer forsåvidt bedre tror jeg, men etanol og vann veier som sagt ikke likt. Etanol veier teknisk sett 46g/mol mens vann veier 18g/mol. Dog tar det ikke med i beregningen at vann er svært spesielt kjemisk sett. Hadde det ikke vært for de bindende egenskapende det har til andre vann-molekyler så skulle vann vært en gass. Med andre ord går det ikke å si at etanol veier 2,5 gang mer siden etanol ikke har de samme egenskapene :shrug:

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Det med promille er ganske vrient å regne ut. Kommer ann på mange faktorer: Hvor mye man veier, hvor sulten man er (hvor lenge siden det er man har spist, hvor trøtt man er og det er også forskjellig fra person til person hvor mye man tåler.

Hadde egentlig vært litt tøft med en slik alkoholmåler. Lurer på hvor full jeg er når jeg er full...

5383234[/snapback]

Ja, det er jo sant. Det er ufattelig mye variabler. Forbrenningen er ikke lik, opptaket er ikke likt, noen har naturlig 0.0x‰ konstant osv. Eneste som faktisk med god sikkerhet gir "‰" er blodprøve. Hverken urinprøve eller "alkoholmåler" er presist siden fordelingen av alkohol i kroppen overhode ikke er lik fra person til person. Noen har betydelig større andel alkohol i urinen enn andre osv.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

etter 10rusbrus(light-beer tok jeg, på det driwing wheel) er jeg, 13år, og 56 kilo, 1.22mg promille :p vanligvis er man helt borte etter 1.50, men jeg er nok borte før den tid..

Lenke til kommentar

Hmm ikke rart jeg føler meg i ganske fin form etter 6 halvlitere... Fikk bare 0.5 i promille :p

Måtte drikke 14 halvlitere på 4 timer for å få 1.5 i promille, de gangene det har skjedd så... har jeg vært passe borte vekk ja.

edit:

Ser også at dette ikke går på promille i blodet, men antall gram per liter luft du blåser ut. Så det blir vel litt annerledes?

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Skal ta nyttårsaften som eksempel:

Jeg drakk en hel sixpack med øl (Tuborg, 0,5l) - noe som tilsvarer 3 liter - og fulgte opp med en halv flaske sambucca (som jeg tok fra noen) og shottet deretter tyrker, galliano og noe mer - før jeg kl 00.00 drakk noen slurker champagne og dro hjem kl 04.00 etter å ha drukket tre-fire juice-mikser...

God og full, ja :!:

EDIT: Til deg som driver med regnestykkene - jeg drakk i 8 timer mer eller mindre sammenhengende den kvelden...

Endret av PhoboS87
Lenke til kommentar
Ser også at dette ikke går på promille i blodet, men antall gram per liter luft du blåser ut. Så det blir vel litt annerledes?

5385517[/snapback]

Definitivt. Det bygger på at man x gram alkohol i den lufta du puster ut tilsvarer y gram i blodet. Dette forholdet varierer fra person til person, så maskinene man bruker forutsetter et gjennomsnittlig forhold. Dette resulterer f.eks at man fint kan blåse ned mot 0,1‰, men i virkeligheten ha over 0,2‰.
Lenke til kommentar

5381801[/snapback]

Ok..du er 6000 kg.

5382890[/snapback]

og i kroppen din flyter det over 100 liter blod....

5383068[/snapback]

Og sabla trist i hodet.

Lenke til kommentar

Helvete, sjekka promillen min en kveld hvor jeg drakk "litt" for mye.

Var i mellom 3 og 3.5 :|

Er kanskje like greit, sto der med halvknekt nese og eneste jeg la merke til var hvor rar politibila så ut. "Kjører ikke politiet Volvo? JHvorfor har dere en sånn der.. liten bil da da?" :S

Endret av Togo
Lenke til kommentar
etter 10rusbrus(light-beer tok jeg, på det driwing wheel) er jeg, 13år, og 56 kilo, 1.22mg promille :p vanligvis er man helt borte etter 1.50, men jeg er nok borte før den tid..

5385027[/snapback]

Bare meg, eller er det litt sjukt at en 13 åring drikker :hm:

Selv er jeg snart 17 år, og aldri vært beruset av alkohol. Finner rett å slett ikke gleden med det (pluss at det meste som inneholder alkohol, smaker forferdelig :tease: ) :hmm:

Lenke til kommentar

5385027[/snapback]

Bare meg, eller er det litt sjukt at en 13 åring drikker :hm:

Selv er jeg snart 17 år, og aldri vært beruset av alkohol. Finner rett å slett ikke gleden med det (pluss at det meste som inneholder alkohol, smaker forferdelig :tease: ) :hmm:

5387424[/snapback]

hvordan kan du vite at du ikke finner glede i det når du ikke har prøvd?

Du finner garantert noe som inneholder alkohol som du liker. Der er det så mye rart å velge i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...