Gå til innhold

Hvor mange 'ml' alkohol før man blir full?

fakey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 flasker Tuborg og 1 kartong Appelsin Juice holder vel for de fleste vil jeg tro.

5374506[/snapback]

Vel å merke må appelsinjuicen ha gjæret og blitt destillert først, da starter man gjerne med 3 kartonger, for å få en kartong ferdig "juice"

Lenke til kommentar

Hvorfor måle i ml? Mål i flasker. Lettere å telle :p .

Skal 12 pils til før jeg blir god og full. En i klassen min trenger 24 for å 'kælve' helt. Han er ikke økonomisk trygg for å si det sånn. Jeg veier 65. Han veier rundt det samme.

Lenke til kommentar

Oki, la oss begynne med matematikk. Hvor mye er full? Det er relativt, men la oss si 1,5 promille, det vil si 0,15 prosent av blodet er alkohol.

Et voksent menneske har rundt 4 liter blod, ikke sant? Da får jeg jo... ehh.. jeg får... 6 ml, kan det være riktig?

en halvliter vanlig vodka inneholder 175 ml. rent alkohol. Nei, jeg må ha regnet feil... Hva regnes promillen av? Regnes det kanskje i andel av hele kroppsmassen?

Lenke til kommentar
Oki, la oss begynne med matematikk. Hvor mye er full? Det er relativt, men la oss si 1,5 promille, det vil si 0,15 prosent av blodet er alkohol.

Et voksent menneske har rundt 4 liter blod, ikke sant? Da får jeg jo... ehh.. jeg får... 6 ml, kan det være riktig?

en halvliter vanlig vodka inneholder 175 ml. rent alkohol. Nei, jeg må ha regnet feil... Hva regnes promillen av? Regnes det kanskje i andel av hele kroppsmassen?

5374575[/snapback]

Det stemmer jo ... hvis du setter det direkte i blodet... Dog, for å holde det reelt så mangler du en ekstremt viktig del i regnestykket. Alkoholen går ikke direkte rett i blodet. Den må tas opp først ;) Husker ikke i hodet hvor mye det er snakk om, men et lite søk på google burde vel fikse den saken :)

Edit: Ja, også blir jo alkohol omsatt/forbrent også ... Må jo ikke utelates det heller.

Forresten så måles "promillen" ut ifra vekt. 1 promille vil altså tilsi 1g alkohol pr. 1kg blod.

Edit2: Etter en del søking har jeg kommet frem til at en person på 70kg må innta 5 enheter / 75g for å oppnå en "promille" på 1,5. Dette forutsetter at det bøttes innpå raskt.

Edit3: Formelen: Alkoholinntak i gram delt på 65% av kroppsvekten i kg - 0,15 x ant. timer siden første alkoholinntak.

Siden alkohol tas opp relativt raskt (innen en time) vil "promillen" trådstarter er ute etter være sånn cirka etter en time.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

En gjennomsnittsperson må bøtte nedpå to liter øl for å bli det man definerer som full.

Hvor mange ml alkohol det er i to liter øl, aner jeg ikke :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...