fakey Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Det kommer helt ann på hvor store og hvor mye muskler man har, men la oss ta sånn ca. Hvor mange ml må en person på 50 kg drikke for å bli drita? Alltid lurt på d der ass Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) 2 flasker Tuborg og 1 kartong Appelsin Juice holder vel for de fleste vil jeg tro. EDIT: Appelsin Juice med sprit såklart. Endret 2. januar 2006 av omiro Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 2 flasker Tuborg og 1 kartong Appelsin Juice holder vel for de fleste vil jeg tro. 5374506[/snapback] Vel å merke må appelsinjuicen ha gjæret og blitt destillert først, da starter man gjerne med 3 kartonger, for å få en kartong ferdig "juice" Lenke til kommentar
fakey Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Øhhm, kødder du eller? Men sånn seriøst, i milliliter? Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Hvorfor måle i ml? Mål i flasker. Lettere å telle . Skal 12 pils til før jeg blir god og full. En i klassen min trenger 24 for å 'kælve' helt. Han er ikke økonomisk trygg for å si det sånn. Jeg veier 65. Han veier rundt det samme. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Veldig avhengig av vekt og alkoholtoleranse. 500ml 60% sprit over en periode på to timer burde gjøre de fleste fulle. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Oki, la oss begynne med matematikk. Hvor mye er full? Det er relativt, men la oss si 1,5 promille, det vil si 0,15 prosent av blodet er alkohol. Et voksent menneske har rundt 4 liter blod, ikke sant? Da får jeg jo... ehh.. jeg får... 6 ml, kan det være riktig? en halvliter vanlig vodka inneholder 175 ml. rent alkohol. Nei, jeg må ha regnet feil... Hva regnes promillen av? Regnes det kanskje i andel av hele kroppsmassen? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) EDIT: dobbelpost. Legger til link som jeg ervervet gjennom googling... http://www.fhi.no/eway/default0.asp?pid=22...8;4504;::10:0:0 Endret 2. januar 2006 av smeboe Lenke til kommentar
knutby Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Jeg trenger dette til dags dato: 6stk 0,5 Øl 4,5% alk. En halv flaske 40% vodka (ca. 3-40ml) veier ca. 95kg og drikker svært skjeldent. (under 1 gang pr andre månde) Lenke til kommentar
applemania Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 De kveldene jeg skal drikke, spiser jeg sjelden noe på dagen; dette fordi alkohol har mange kalorier. Pleier å bli god og full på en flaske hvitvin og noen tyrkershots. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Og vi vil bli dritfull fordi at..? :----P Lenke til kommentar
applemania Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Og vi vil bli dritfull fordi at..? :----P 5375030[/snapback] Blir ikke dritings, bare god og full. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Og vi vil bli dritfull fordi at..? :----P 5375030[/snapback] Blir ikke dritings, bare god og full. 5375048[/snapback] Takk, det var alt eg trengte å høre. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Jeg er full (les: beruset) etter 3 øl. Dritings blir jeg når jeg runder den tredje sixpacken. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Og vi vil bli dritfull fordi at..? :----P 5375030[/snapback] Drikk til det begynner å bli suseteStopp drikking"Fyll på" med en drink/øl e.l. i timen for å opprettholde. Fest med måte! Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Oki, la oss begynne med matematikk. Hvor mye er full? Det er relativt, men la oss si 1,5 promille, det vil si 0,15 prosent av blodet er alkohol. Et voksent menneske har rundt 4 liter blod, ikke sant? Da får jeg jo... ehh.. jeg får... 6 ml, kan det være riktig? en halvliter vanlig vodka inneholder 175 ml. rent alkohol. Nei, jeg må ha regnet feil... Hva regnes promillen av? Regnes det kanskje i andel av hele kroppsmassen? 5374575[/snapback] Det stemmer jo ... hvis du setter det direkte i blodet... Dog, for å holde det reelt så mangler du en ekstremt viktig del i regnestykket. Alkoholen går ikke direkte rett i blodet. Den må tas opp først Husker ikke i hodet hvor mye det er snakk om, men et lite søk på google burde vel fikse den saken Edit: Ja, også blir jo alkohol omsatt/forbrent også ... Må jo ikke utelates det heller. Forresten så måles "promillen" ut ifra vekt. 1 promille vil altså tilsi 1g alkohol pr. 1kg blod. Edit2: Etter en del søking har jeg kommet frem til at en person på 70kg må innta 5 enheter / 75g for å oppnå en "promille" på 1,5. Dette forutsetter at det bøttes innpå raskt. Edit3: Formelen: Alkoholinntak i gram delt på 65% av kroppsvekten i kg - 0,15 x ant. timer siden første alkoholinntak. Siden alkohol tas opp relativt raskt (innen en time) vil "promillen" trådstarter er ute etter være sånn cirka etter en time. Endret 3. januar 2006 av Ernie Lenke til kommentar
One Winged Angel Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg for min del blir sørpe full etter en helfaske med galliano(3 dl)..den er på 30% da.. Da blir jeg full ass...det å shote galliano er gøy ass hehe.. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 En gjennomsnittsperson må bøtte nedpå to liter øl for å bli det man definerer som full. Hvor mange ml alkohol det er i to liter øl, aner jeg ikke Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 http://www.intox.com/wheel/drinkwheel.asp have fun Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Det jeg trenger nå er: 1.5 l vodka (60 %) og 12 øl, og etter at jeg har drukke det, trenger jeg mere for da begynner jeg å bli edru igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå