Gå til innhold

se på tv med et GF2 kort

eUnaas

Anbefalte innlegg

Jeg har et Gf2MX kort(pci) som jeg prøver å koble til TVen. Kortet har 3utganger(entil pc-skjer, en S-video og en video).

Hva er forskjell på S-vidoe og Video?

-------------------------------

Det jeg vil frem til er det av når jeg kobler kortet til tv'en med video utgangen blir bildet på TVen Sort/hvitt... jeg har lest her på forumet avdet er et kjent problem...

MEN hjelper det å kjøpe nytt skjermkort? eller må jeg ha ny tv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en typisk SVHS / VHS feil.

Feilen kan være 1 av 2, enten er det en innstilling i skjeminstillingene på PC som sier at du skal sende SVHS, eller så er det en instilling i TV som sier at du skal motta SVHS når du sender vhs. Når disse byttes om, blir det sort hvit (evt. du sender svhs, og tv er ikke kompatibel med dette).

Lenke til kommentar

Jeg har svhs ut fra pc'en og oppdaget fort at dette ikke var helt kompatibelt med min gamle TV *sukk*

Men løsningen var ikke så alt for innviklet da :smile:

Med skjermkortet fulgte det en overgang fra svhs til en enkel video-kabel. Altså en slik en med gule kontakter :smile:

Så da var det bare å dra i butikken og bytte den 20 meter lange "svhs -> scart"-kablen i en audioledning på 10 meter, splitte ledningene og vips hadde jeg 20 meter ledning bort til TV'en :smile:

Vet ikke hvor du kan få kjøpt en slik en overgang, men de burde vel finnes eller kunne bestilles hos for eksempel Elkjøp.

Lenke til kommentar

prøv noe av føgende eunaas:

1. installer de nyeste drivere til kortet!

2. På "Video output format" velg "Auto select"

3. På "Format" velger du "Norge BPAL".

da skulle den fungere.

jeg hadde slik problem med mitt gf2GTS, problemet lå i den "Video output format" delen... måtte sette den på Auto select.. prøv det du og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...