Gå til innhold

Anbefalinger på digitalkameraer

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et digitalkamera i prisklassen rundt 2000kr, som er anvendelig til typ fest/sosiale bilder, ikke til de mye "utendørs- naturbilder". Altså, bildet skal ikke brukes mye til å å ta bilder av natur og arkitektur, men brukes aktivt i "hverdagen". Noen tips? Gjerne linker til ulike nettbutikker med bra tilbud og kameraer.

Ingeborg B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er på jakt etter et digitalkamera i prisklassen rundt 2000kr, som er anvendelig til typ fest/sosiale bilder, ikke til de mye "utendørs- naturbilder". Altså, bildet skal ikke brukes mye til å å ta bilder av natur og arkitektur, men brukes aktivt i "hverdagen". Noen tips? Gjerne linker til ulike nettbutikker med bra tilbud og kameraer.

Ingeborg B

5374012[/snapback]

Hva med å lese anbefalinger eller søke ? Her er utallige av samme søprsmål fra før....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Generelt mange modeller å velge mellom, men hvis du primært er på jakt etter et fest-kamera og endel innefotografering kan det være greit med et kamera som kan bruke høy iso uten å få for mye støy på bildene, samt at selve kameraet er i lite og hendig format.

Et godt valg nå vil være fujifilm F10, men om du venter litt er F11 modellen rett rundt hjørnet.

Spørs jo hvor lenge du vil vente, da... :-)

Lenke til kommentar

Nikon Coolpix S1, 1995 kr hos Lefdal.

Ikke så bra på høy ISO regner jeg med, men det er:

-lite

-solid (metall)

-stor skjerm

-super anti-røde-øyne-funksjon

-fokuserer bra i dårlig lys

-kjapt og fint (mye raskere enn mitt 2 år gamle Nikon Coolpix 5400 som kostet 8000 da)

Passer bra på fest der jeg regner med du fyrer løs med blitz uansett. Bare pass på å still på anti-rødøye, så blir det bra.

Anbefalte det til kjæresten min som kjøpte det i dag, hun ble ihvertfall fornøyd. Har ikke fått testet det skikkelig ennå, dette er bare førsteinntrykket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...