Gå til innhold

problemer med redigering

Anbefalte innlegg

hei på dere :(

jeg får burning faild når jeg skal brenne ut filmen min, insert empty disc (cd`n en jo tom for F )

dette varierer, prøver i gjenn og det funker fint, virker som om det skjer når filmen blir på en vis lengde.

veldig irriterende når du må vente i evigheter før den er klar for og bli brent ut på DVD+R, den begynner og brenne også etter noen sek burning fail og cd`n er ødelagt, søppla full av cd plater som det er et lite spor i midten, :cry:

## pinnacle studio plus 10

Prossesor: AMD dualcore 3800+

Ram: 2G

Skjermkort: xfx nvidia 7800gt 256 SLI

Endret av flyer5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Type brenner du har og hvilke plater du bruker ?

5374070[/snapback]

tror jeg fant ut at jeg har en minus brenner og bruker DVD+R.

hmm, kan dette skape problemer, hva er forskjellen på + og - ?

jeg er nok en noob når det gjelder redigering, jeg må bare si at jeg setter stor pris på den hjelpen jeg kan få fra dere, ikke mange steder man kan søke hjelp om dette har jeg funnet ut.

Spurte på Elkjøp, dummeste turen jeg har tatt på lenge, de viste jo 0 om produktene de solgte.

Lenke til kommentar
Om du har en - brenner, og brenner med + plater funker det naturligvis ikke. Men da burde vel også Studio ha sagt ifra. har du fått brent noe med den brenneren i Nero eller andre programmer? Med de samme platene?

5374755[/snapback]

jeg har brent ut plater, og ikke fåt brent ut plater med samme prog, pinnacle 10.

Jeg skjønner bare ikke, (burning failed) og den beskjeden får jeg etter at den har jobbet med den redigerte videoen og klarert den for brenning eller hva den driver med som tar så lang tid *s*

hvis jeg bruker CDR 700mb som jeg bruker til musikk går det ikke heller.

Lenke til kommentar

Ok. Kan du ikke sette punktum eller komma noen plasser er du snill? Tungt å lese uten de tegnene....

Uansett, Det tar tid å klargjøre en film for brenning, ettersom programmet gjør om filmen til riktig format (mpeg2). Regner med at du har valgt DVD på den riktig plassen i studio 10? Klart du ikke kan sette inn en cd-plate, om du skal brenne på en dvd. Det er naturligvis ikke plass til like mye på en cd, som en dvd.

Kan du ikke "create disc contents, but do no burn"? velg det i menyen, og finn igjen den mappen, så brenner du ut de .vob filene i den mappen heller. Det pleier jeg gjøre. Les litt i forumet, om akkurat den saken. Lykke til!

Lenke til kommentar

jeg får burning faild når jeg skal brenne ut filmen min, insert empty disc (cd`n en jo tom for F )

dette varierer, prøver i gjenn og det funker fint..

## pinnacle studio plus 10

5373979[/snapback]

Da er vi faktisk to, samme program, amd... Men jeg har ikke fått brent noe enda, de jeg prøvde var rundt 3giga, å brenneren har aldri feilbrent med Nero........

Må først lage image av dvd`n å så kan jeg brenne med nero...

:nei: trodde pinnacle var nogenunde bra jeg, men ser ut til at det ikke blir noe kjøp, plages med flere ting...

Normalt å bruke 4-6timer på å gjøre klar en dvd....? Er sikkert det......

Lenke til kommentar
Ok. Kan du ikke sette punktum eller komma noen plasser er du snill? Tungt å lese uten de tegnene....

Uansett, Det tar tid å klargjøre en film for brenning, ettersom programmet gjør om filmen til riktig format (mpeg2). Regner med at du har valgt DVD på den riktig plassen i studio 10? Klart du ikke kan sette inn en cd-plate, om du skal brenne på en dvd. Det er naturligvis ikke plass til like mye på en cd, som en dvd.

Kan du ikke "create disc contents, but do no burn"? velg det i menyen, og finn igjen den mappen, så brenner du ut de .vob filene i den mappen heller. Det pleier jeg gjøre. Les litt i forumet, om akkurat den saken. Lykke til!

5375133[/snapback]

ok, prøvde og "create disc contents, but not burn men da skjedde det ikke noe den bare sto der liksom, begynner og bli temelig rådvil.

+ klikket save video før jeg lukket pinnacle for ikke og måtte redigere hele filmen om i gjenn når jeg skulle prøve på nytt i dag, hva tror dere møtte meg i dag når jeg åpnet studioet, joa et blankt panel !! :cry: ha ha ha hi ha ho "%¤%¤%#

Lenke til kommentar

:mad::nei: ok, jeg GRUSRE herved pinnacle studio 10.

Det er det mest ustabile redigeringsprogrammet jeg har vært borti, her er noen av tingene som hender OFTE.

1.videoklipp forsvinner fra redigeringsbrettet.

2.lydklipp forskyver seg enten frem eller tilbake.

3.overganger blir også borte på mystisk vis.

4.overgangene mellom to klipp inneholder et tredje klipp.

5.lyder fra orginal filmen er fortsatt tilstede selvom klippet er slettet og blander seg med nye innlegg.

jeg vil legge til at jeg har en pc som møter alle krav til pinnacle og velså det, HDèn min er ryddig og fin.

eneste som er på den er windows og pinnacle så det er ikke noe rot her.

:nei::nei::nei:

Lenke til kommentar

Trist å høyre. Og eg som kanskje trudde Studio hadde vorte litt meir stabilt med versjon 10...

Du leiter vel då etter noko nytt? Adobe Premiere Elements kan vere eit godt val. Koster ca. 900kr frå http://www.adobe.no/ om eg ikkje hugser heilt feil. Du kan og laste ned ein 30-dagers demo av PE 1.0 (nyaste versjon er 2.0) frå same side, for å gje deg eit inntrykk av korleis det er .

Lenke til kommentar

Ettersom Pinnacle Studio 9 er stabilit og fint til meg, pleier jeg gå utifra at det er de som ikke får det til som er problemet, og ikke selve programmet. Undertegnede, og flere med meg, har en utgave som fungerer helt perfekt.

kan varmt anbefale pinnacle studio 9!

Lenke til kommentar
:mad:  :nei: ok, jeg GRUSRE herved pinnacle studio 10.

Det er det mest ustabile redigeringsprogrammet jeg har vært borti, her er noen av tingene som hender OFTE.

1.videoklipp forsvinner fra redigeringsbrettet.

2.lydklipp forskyver seg enten frem eller tilbake.

3.overganger blir også borte på mystisk vis.

4.overgangene mellom to klipp inneholder et tredje klipp.

5.lyder fra orginal filmen er fortsatt tilstede selvom klippet er slettet og blander seg med nye innlegg.

jeg vil legge til at jeg har en pc som møter alle krav til pinnacle og velså det, HDèn min er ryddig og fin.

eneste som er på den er windows og pinnacle så det er ikke noe rot her.

:nei:  :nei:  :nei:

5380136[/snapback]

:ermm: holy shitt !! Jeg beklager på det sterkeste det jeg har skrevet om pinnacle studio 10, det er feil feil feil.

DET som må gjøres er og laste ned Patch 10.1 og vips så har du et meget godt redigerings program, har nettopp gjort det og brant ut en film på ca 20 min, ferdig redigert på 10 min.

Guden er en patch. :w00t:

N.B !

uten patch 10.1 er det håpløst og bruke programmet.

Lenke til kommentar

billywillie: gir deg ikke du? Det er vel ikke svindel når det fungerer? Om du hadde klart å fikse maskinen din på en skikkelig måte, ville du som meg, ha hatt et stabilt studio 9/10. Er ikke pinnacle sin feil at du ikke klarer å bruke programmet, det er din feil!

Lenke til kommentar
billywillie: gir deg ikke du? Det er vel ikke svindel når det fungerer? Om du hadde klart å fikse maskinen din på en skikkelig måte, ville du som meg, ha hatt et stabilt studio 9/10. Er ikke pinnacle sin feil at du ikke klarer å bruke programmet, det er din feil!

5384143[/snapback]

Nei jeg vil ikke gi meg på dette, og jeg har maskin som fungerer perfekt. Har også studio som fungerer greit. Mitt poeng er at det er ganske vanskelig å få studio til å fungere greit. Sjekk også siste testen i Pc.World! Når det gjelder alle andre program så er det bare og instalere og så fungerer det, og det er ikke tilfelle med studio.Men i reklamen til pinnacle hvor det skrytes opp i skyene med hensyn til maskinvare og annet så stemmer ikke det med virkeligheten. Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke skal kunne kreve at programvare som vi kjøper skal fungere riktig. Jeg har vel de fleste med meg når det viser seg at de fleste har/ hatt problemer med studio :cool:

Lenke til kommentar

5384143[/snapback]

Nei jeg vil ikke gi meg på dette, og jeg har maskin som fungerer perfekt. Har også studio som fungerer greit. Mitt poeng er at det er ganske vanskelig å få studio til å fungere greit. Sjekk også siste testen i Pc.World! Når det gjelder alle andre program så er det bare og instalere og så fungerer det, og det er ikke tilfelle med studio.Men i reklamen til pinnacle hvor det skrytes opp i skyene med hensyn til maskinvare og annet så stemmer ikke det med virkeligheten. Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke skal kunne kreve at programvare som vi kjøper skal fungere riktig. Jeg har vel de fleste med meg når det viser seg at de fleste har/ hatt problemer med studio :cool:

5387097[/snapback]

Jeg har brukt studioserien helt fra studio7 og fram til studio 9. Jeg har hatt veldig få problemer med å få det til å fungere uansett hvilke os jeg har brukt og hva slags pc jeg har brukt.

Problemet med studio trenger ikke være software basert.

Du må huske at feil/konfliketer veldig ofte er hardwarekompabiliteten. Får å kunne unngå dette burde man kanskje gjøre som med mac . For å unngå kompatibilitetsproblemer bør man bruke gamle kjente merker. Det er nok mange som ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Siden det ikke er helt oftopic å det er mange med pinnacle 10 her...

Hva må til for å få lagre i wmv i Pinnacle...?

Har prøvd flere ganger å lagre i wmv for internettbruk rundt 5-800k..

Kommer altid fil ferdig lagret, men når jeg sjekker fila så er den på kansje 5kb å inneholder ingenting... Prøvd flere metoder.... (Men tydeligvis ikke den rette....)

Lenke til kommentar

ET nytt problem. :(

når jeg spiller av filmen for og se om den ble bra før jeg skal lage film av den så spiller pinnacle filmen alt for fort, dette problemet skjedde plutserlig, hva kan dette skyldes ? får den ikke til og spille av filmen i normal fart :cry:

Håper jeg slipper og reinstallere i gjenn.

Får også helt hvit skjerm når jeg henter film fra DV kameraet (kapture)

Hilsen

Tommy

Endret av flyer5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...