Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problematisk trådløst opsett,drittlei..

Anbefalte innlegg

Hei

Har et og annet problem med trådløst opsettet her,begynner å bli små lei.

Har brukt begge wlan kortene på en Asus WL-500G og da funkgerte alt knirkefritt.

Har følgende oppsett her nå:

Linksys WRT54GS v1.1 (denne er koblet opp mot en bredbåndsfabrikken 10/10mbit inet linje)

3Com 3CRPAG175 a/b/g X-Jack Pcmcia kort

3Com Officeconnect Wireless 11g CardBus 54 Mbps 802.11g, WPA

3CRWE154G72

Har følgende problemer:

1. Ustabilt trådløst nett,laptopene som bruker de 2 trådløse kortene detter av nett stadig vekk,umulig å være på irc.

2. Får ikke noe mere en rundt 8mbit 800KB/sec mot den stasjonære maskinen,går supertregt å kopiere filer,trodde man ihvertfall skulle får rundt 23mbit med 54g opsett.

3. av en eller annen grunn,når jeg går inn på shares jeg har på laptopen med x-jack kortet,så kommer ikke alle filene i mappene opp,dette er utrolig irriterende..

Har prøvd orginal linsys firmware + den nyeste linksys firmwaren, Sveasoft firmware, DD-WRT 22 final, og bruker nå DD-WRT 23 Final.

Er det noe galt med routeren? Vurderer å sende denne i retur og kjøpe meg en asus WL-500GX istede.

Takk for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tråden,har bytta til kanal 9 nå,var ca 13 "naboer" som kjørte kanal 6,samme som meg,får håpe det var det som som var problemet, prøver kanal 9 da 7 og 11 var de nærmeste.

Når jeg sitter med laptopen i samme rom som routeren,så får jeg SNR 40 ca i netstumbler,er dette bra eller dårlig?

Enabla noe som het Frame Burst i routeren og,stod at det skulle gå bra så lenge jeg ikke har flere en 1-3 trådløse klienter. Fikk ihvertfall speeden jeg skal ha fra nett på laptopen nå.

Eneste jeg undrer meg over,når AP'et mitt kommer opp i Netstumbler,så kommer det opp som 36mbps, skal jo være 54mbps, har satt routeren til G only,og har bare 54g klienter. Noen som vet?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis du har mulighet for å skru opp signalstyrken kan det være et alternativ.

Jeg sier KAN pga at det er så mange i nabolaget som har trådløst internett.

Jeg bruker Tarifa firmware på min WRT54G, og det har vært problemfritt i motsetning til original firmware.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

skjønner ikke helt om det er asus wl500g eller WRT54G du har nå.

uansett, jeg har asus wl500g nå, og sliter utrolig med rekkevidden på den, bruker olegs firmware(1.9.2.7-6b), rekkevidden er et par meter i omkrets fra routeren. har prøvd å øke alt av signal styreker og lignende, prøvd flere forskjellige trådløse nettverkskort også, men ikke noe hjelp:/ noen som kan ha en anelse? har også prøvd alt av kanaler... vurdere max å kjøpe meg en WRT54G.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...