Gå til innhold

Vurderer kjøp av ny spill pc

Anbefalte innlegg

Jeg vurdere r å køpe meg en ny pc til spill bruk. Først tenkte jeg den skulle være så stille som mulig, men nå begynner jeg å sikte litt mot en litt overklokkingsvennlig pc, da jeg kan spare litt penger på en effektiv pc :).

Jeg har sett meg ut disse komponentene som et alternativ:

ABIT KN8

Amd Athlon 64 3700+ cpu

eller

Amd Opteron 146

Ocz Platinum 1024 mb ram (kanskje 2048mb)

Connect 3D x800 gto skjermkort

I tillegg trenger jeg et kabinett, psu og evnt. kjøling.

Det jeg er litt usikker på er om jeg skal satse på vannkjøling eller ikke. Jeg har egentlig ikke sinnsykt mye peng, men så er jeg klar for en litt alright pc samtidig.

Jeg tenke kanskje jeg skulle prøve å få kjøpt alt på et sted, så jeg slipper å sette den sammen selv ;) kan jeg skylde på noen andre hvis det er noe som ikke funker :p

Noen som har et bedre forslag eller en kommentar?

Jeg har prøvd å lete litt frem og tilbake på forumet for å finne ut hva som er best av de to cpu'ene, men jeg har faktisk ikke blitt særlig klok på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det oppsettet der er nok det som gir mest for pengene etter tweaking (flashing og overklokking). Nå er det verdt å merke seg at Opty 146 ikke finnes i butikkene for dagen, men det er nok det beste valget hva pris og ytelse måtte angå. Merk, skal du kjøpe 2GB settet av de OCZ brikkene er ikke de på langt nær så overklokkingsvennlig som 1GB settet, tvert imot, de klokker dårlig.

Lenke til kommentar

Har Opty 144(Multiplier på 9 isteden for 10 på 146), og 2GB OCZ Platinum. Kjører rammen på 3-3-3-7-T1@245MHz, og [email protected]. Opteron er utvisomt et godt valg, men hvis du ikke prioriterer klokking vil tilsvarende AMD64 gjøre jobbe like greit.

Hvis du velger Opteron(sjekk bruktmarkedet, flere på forumet som har flere opteroner), velg et godt hovedkort som gir deg gode muligheter til høy FSB.

Lenke til kommentar
Har Opty 144(Multiplier på 9 isteden for 10 på 146), og 2GB OCZ Platinum. Kjører rammen på 3-3-3-7-T1@245MHz, og [email protected]. Opteron er utvisomt et godt valg, men hvis du ikke prioriterer klokking vil tilsvarende AMD64 gjøre jobbe like greit.

Hvis du velger Opteron(sjekk bruktmarkedet, flere på forumet som har flere opteroner), velg et godt hovedkort som gir deg gode muligheter til høy FSB.

5373559[/snapback]

Så du klarer virkelig så gode frekvenser med den RAM-en altså. Har hørt fra mange at de ikke skal klokke så bra. 245mhz@3-3-3-7 er jo ikke akkurat bra for 1GB sett, men for 1GB moduler er det vel ikke så galt.

Lenke til kommentar

Har hørt mange som sliter med å kjøre T1 på over 235MHz på 1GB moduler, jeg klarer til 245 på T1, mer lengre enn det sier chipsettet stopp. Skal tweake litt mer når jeg får tid, og håper å kunne stramme timingsa littegranne, men tviler.

Tilbake til topic:

Er det det x800 GTO kortet som kan softmoddes til x850XT? Saphire GTO2 kunne det hvis jeg husker rett, og et kort til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...