Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en fryser uten grunn

Anbefalte innlegg

Hei,

Problemet kommer kun når jeg spiller WoW (World of Warcraft). Jeg spiller ikke så mange andre spill (mest CS1.6 og WC3), men det skjer ikke noe lignende når jeg spiller disse. Jeg har opplevd det en gang mens jeg så på film på pc-en, men ellers kun i WoW (og det skjer hver eneste gang jeg spiller med få unntak).

Problemet: Når problemet inntreffer så fryser bildet på skjermen og lyden begynner å skurre (kun skurring og ikke noe annet). Jeg blir tvunget til å restarte maskinen. Det forekommer når som helst, det fins ingen spesiell grunn for at det skjer.

Jeg har hatt problemer tidligere pga overklokking, men da restarta maskina seg og det tenkte jeg skyltes varme. Nå klokke jeg ned maskina igjen til standard og det skjer ennå. Dette kan ikke komme av overklokking.

Jeg kan bare tenke meg at det er noe filer som er korrupte eller noe. Jeg vil helsdt ikke foreta noe drastisk som f eks å reinnstalere windows og begynne fra bunnen opp. Jeg har tenkt å reinnstalere WoW for å se om det hjelper, men har mine tvil i og med at det har skjedd andre steder enn WoW (se ovenfor).

Jeg takker så mye for alle svar jeg får.

-Jolt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg prøvd å reinnstalere WoW. Det funker hittil, men jeg kan ikke være helt sikker enda. Hvis ikke jeg får noe store problemer de kommende dagen (uke) så tenker jeg vel at problemet er løst.

Lenke til kommentar

Nå har det da ikke hjulpet å reinnstalere WoW fordi det nettopp frøs og jeg måtte restarte maskina. Alle som har noe mer som kan hjelpe er hjertlig velkommne til å skrive det her.

Takker så mye for all den hjelpen jeg kan få

Lenke til kommentar

Har det samme problemet, får det til og med når eg surfer her på internett, hører på musikk eller det kan være eg ikke gjør noe.. I tillegg skjer det av og til at bildet blir skurrete og pikslene går i surr over hverandre, da må eg slå av pcen (eller den slår av seg sjøl hehe)..

Har forresten 34 prossesser som kjører under oppstart og 40 til vanlig.. lurer på om det er vanlig..

I tillegg skjer det av og til at muse pekeren henger seg i midten mens eg må bruke en slags "usynlig" mus til å styre med så her blir det bare gjetting når eg skal trykke noe ;) .. Håper eg får ordnet dette, og i dag gikk lyden av uten noen grunn, og den går ikke på igjen, ikke en gang når eg tar headsett i.. :S

FIC hovedkort

Nvidia Geforce 6800 LE skjermkort

Så vet eg ikke mer hehe.. Kan være en Worm som er ute å går, har også tenkt å formatere maskinen men håper ikke eg må det.

Prebba

Endret av Prebba1
Lenke til kommentar
Har det samme problemet, får det til og med når eg surfer her på internett, hører på musikk eller det kan være eg ikke gjør noe.. I tillegg skjer det av og til at bildet blir skurrete og pikslene går i surr over hverandre, da må eg slå av pcen (eller den slår av seg sjøl hehe)..

Har forresten 34 prossesser som kjører under oppstart og 40 til vanlig.. lurer på om det er vanlig..

I tillegg skjer det av og til at muse pekeren henger seg i midten mens eg må bruke en slags "usynlig" mus til å styre med så her blir det bare gjetting når eg skal trykke noe ;) .. Håper eg får ordnet dette, og i dag gikk lyden av uten noen grunn, og den går ikke på igjen, ikke en gang når eg tar headsett i.. :S

FIC hovedkort

Nvidia Geforce 6800 LE skjermkort

Så vet eg ikke mer hehe.. Kan være en Worm som er ute å går, har også tenkt å formatere maskinen men håper ikke eg må det.

Prebba

5410092[/snapback]

har hørt om at folk har problemer med nettverkskortet, og datan fryser kan jo være lurt og prøve et annet nettverkskort

edit: har 35 prosessorer kjørende på denne bærbaren så det er ikke uvanlig

har foresten det samme problemet se denne posten

Endret av MAXILA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...