stkmydla Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Jeg har støtt på et lite problem. Har et trådløst nettverk i huset mitt, men skulle gjerne ha delt det med naboen. De gangene jeg har prøvd å gå fra huset mitt, og ned til naboen med internett tilkoblet på PCen, har det etter hvert brutt. Er det riktig at man skal kunne løse problemet ved å kjøpe én utendørsantenne til hvert hus? Eller kan jeg bare koble en antenne til huset mitt hvor modemet og routeren er, og så vil naboen kunne motta det med det trådløse nettverkskortet sitt? Hadde det kanskje vært lurere å bare kjøpe en bedre router? Er helt blank på dette området, så jeg setter pris på alle svar! Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Hei på deg. Du kan sikkert finne masse ved å søke på forumet, dette er et vanlig spørsmål her... Men litt mere info kan også hjelpe til et raskt og greit svar. Hvilken router du har, hvordan den står plassert i forhold til naboen, om nabo har noe trådløst i dag, og i tilfelle hva.... Masse spørsmål, men ganske viktige. I noen tilfeller hvis nabo f.eks. bare skal ha en maskin på nett, kan det være ganske enkelt. Hvis din trådløse enhet da er plassert i vindu nærmest nabo, kan han bruke et klientkort med en rimelig, ekstern antenne som er retningsbestemt. Men som sagt søk litt rundt på forumet, evt. kom med mere info som jeg spurte om. MVH Nettulf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå