:utakt Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Elkjøp selger for tiden et digitalkamera av typen Hewlett Packard, HPCE317, for kr 595. Spesifikasjonene oppgitt i annonsen er - 5 megapixler - 1'5" lcdskjerm På illustrasjonsfotoet ser jeg at det står 13.5 og 7.7mm på linsen. Ingen zoomfunksjon. Jeg kan overhodet ingenting om kameraer, og hvis jeg spør på Elkjøp så får jeg sikkert snakke med en 19åring som kan omtrent like mye som meg selv.. For 595 kr skjønner jeg jo at dette ikke er noe supergreier, men er det i det hele tatt verdt pengene? Blir bildene ålreite? Noen mulige irritasjonsmomenter? Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) Jeg aner ikke hvor bra det kameraet er, men jeg finner heller ingen tester av det på nettet. Kanskje det betyr at det ikke er verdt å teste heller? Ser på Elkjøp at det har 1x optisk zoom. :!: Ellers kan jeg bemerke at den skjermen på 1.5'' er mikroskopisk. Men på den annen side er det sikkert bedre enn et mobilkamera, og ergo verdt 595 kr. EDIT: Leste ikke posten skikkelig før jeg svarte. Endret 2. januar 2006 av Det Skumle Fjellet Lenke til kommentar
modin Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Elkjøp selger for tiden et digitalkamera av typen Hewlett Packard, HPCE317, for kr 595. Spesifikasjonene oppgitt i annonsen er - 5 megapixler - 1'5" lcdskjerm På illustrasjonsfotoet ser jeg at det står 13.5 og 7.7mm på linsen. Ingen zoomfunksjon. Jeg kan overhodet ingenting om kameraer, og hvis jeg spør på Elkjøp så får jeg sikkert snakke med en 19åring som kan omtrent like mye som meg selv.. For 595 kr skjønner jeg jo at dette ikke er noe supergreier, men er det i det hele tatt verdt pengene? Blir bildene ålreite? Noen mulige irritasjonsmomenter? 5373268[/snapback] Jeg tror det kamereat har fast-fokus. Ikke autofokus men en linse som skal være tilnærmet skarp fra 2 meters avstand eller noe sånt. Det fungerer ikke noe særlig bra, desuten er nok bildebrikken veldig liten noe som skaper mye støy. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 I følge elkjop.no er ikke varen tilgjengelig lenger, men jeg hadde kjøpt det hvis jeg trengte et billig kamera til hanskerommet el. guttungen. Er som tidligere nevnt ikke mulig at det er dårligere enn kameramobil. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Uffda... 5 megapixler til 600 kroner... hadde det vært 2 megapixler kunne jeg anbefalt å prøve det, men 5? Nei, da hadde jeg holdt meg langt unna Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Skaden er nok skjedd for mange allerede, siden de er utsolgt for produktet. Eller er de det.... kanskje de trakk produktet fra markedet fordi alle kom i retur Ahhh... endelig fikk jeg brukt den evil'en. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Så noen bilder tatt på nyttårsaften med et av de billigste kameraene på markedet (tror det koster en 7-800 kroner. På hvert og ett bilde hadde alle objekter en stor rød skygge rundt hele seg, og bildet var så rødt ellers at det så ut som satt i h*lvete. I tillegg var de så uskarpe at det så ut som de var ute av fokus. Hadde kastet et slikt kamera på sjøen for lenge siden om det var mitt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 ... eller gjort som mange andre: Solgt det på QXL eller finn...... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Så noen bilder tatt på nyttårsaften med et av de billigste kameraene på markedet (tror det koster en 7-800 kroner. På hvert og ett bilde hadde alle objekter en stor rød skygge rundt hele seg, og bildet var så rødt ellers at det så ut som satt i h*lvete. I tillegg var de så uskarpe at det så ut som de var ute av fokus. Hadde kastet et slikt kamera på sjøen for lenge siden om det var mitt... 5383207[/snapback] Dette minner jo litt om de analoge gutta som jobber med aparater som Holga og Diana (ikke Lomo!). De søker jo etter uperfekte kameraer. Kanskje det kamera får en kult om noen år som et genuint kunstkamera Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Det er vel dette kameraet det er snakket om: (det står ingen C i modellbetegnelsen på bildet som Elkjøp benytter på web, så det nok en trykkfeil) http://www.digit.no/wip4/detail.epl?id=59097 http://www.dpreview.com/news/0508/05082301hp_e317.asp Et par brukererfaringer jeg googlet meg fram til ga kameraet 2-3 (av 5) stjerner. + for bildekvalitet - for batterilevetid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå