Gå til innhold

[LØST] DVD-RW vil ikke lenger spille DVDer

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

God kveld folkens. Akkurat nå sitter jeg her helt frustrert, jeg får ikke spille DVD :(

Har en Pioneer DVR-105 som helt plutselig ikke vil lese DVDer ordentlig nå. Kjører winxp, og får fint brenne DVDer (brenner et par til dagen). Har også prøvd å oppgradere firmware (både offisielle og uoffisielle) uten hell. Kjører nå versjon 1.30 av de originale driverne.

Har også prøvd å sette inni en DVD-ROM fra en annen PC (denne DVD-ROMen vet jeg fungerer), men det samme skjer. Når jeg setter inn en DVD kan jeg være heldig å få se halve filmen før den begynner å hakke og til slutt ikke vil lese DVDen. Andre ganger setter jeg i DVDen, XP åpner automatisk mappen og ZoomPlayer prøver å spille av. ZP kommer til å laste menyen, og så stopper alt opp. Har også prøvd andre avspillere uten hell. Har tilogmed prøvd å bruke DVD-Decrypter for å lage et image av filen på disken, men da kommer det bare et stykke uti filmen noe om Read Error.

Jeg får spille av DVD-images som ligger på PCen, så det er ikke programmene det er noe galt med. Tror heller ikke det kan være DVD-RWen, siden det ikke funket med en DVD-ROM jeg vet fungerer.

Noen som har noen idéer om hva som kan være galt? :cry:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
hardware specs?

5373205[/snapback]

Spørre vanskelig ja :p

Har et eller annet MSI-hovedkort. Crucial DDR 1024MB RAM, Geforce4 MX440, godt med hd-plass. Er egentlig ikke så mye å si om det, alt har jo fungert i 2 år :no:

EDIT: Pentium 4 2.4GHz, 480W strømforyning...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet+6132

Jeg er litt slem nå og bumper min egen (gamle) tråd, men jeg fant løsningen på problemet, og gir løsningen i tilfelle noen andre har lignende problemer.

Selve problemet var Daemon Tools. Jeg hadde tildligere avinnstallert og lagt inn en nyere versjon, men etter den gangen hadde det blitt 5-6 virtuelle cd-romer. IDE-driverne mine klikka også, så hver gang jeg reboota fikk jeg en "Ny enhet funnet". Løsningen ble å avinstallere Daemon Tools, og så manuellt fjerne alle driverne for det. Fant en guide for det her og her.

Flott å kunne ha en PC som fungerer ordentlig igjen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ros for at du selv fant løsningen og attpåtil skriver det slik at andre også får hjelp å tips ang dette  :thumbup:

5909901[/snapback]

Ja, har hatt problemet i snart et halvt år, har ikke hatt muligheten til å se DVD. Fy til Daemon Tools :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...