jamboesh Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Hi, jag fick ny brukt pc med win xp pro(norsk) som ikke er laglig. för at undgå problem kjöpte jeg en ny cd med win xp home(americansk) omd.(version 2002). det står på heftet att den er"for distribution only with new pc"... vad skal jeg gjöre for at instalera denne rett ? er det bare å instalera den rett opp å ned ? må jeg slette gamle windows? jeg er ikke data ekspert så skriv gerne tideligt ! takk på forhand Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Du setter CD'en i CD-spilleren, avslutter windows og starter PC'en igjen. Da starter installasjonen, og om du leser det som står på hver side, skal det gå temmelig knirkefritt å installere. Her kan du laste ned et program som simulerer installasjonen (viser deg hvordan den ser ut), slik at du kan tørrtrene litt hvis du vil. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Tørrtren på Windows XP-installasjonen veldig god http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=906 Er det første gang du skal installere Windows XP http://itpro.no/art/8165.html Lenke til kommentar
jamboesh Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 ja, det er förste gangen som jeg instalerer windows. jeg trodde at jeg må slete det gamle windows som er instalert,eller i verste fall alle andre program som er instalert sen jeg fikk pcén . så dere har faktiskt gjört meg lite roligere... takk for hjelpen ! Lenke til kommentar
jamboesh Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 hei igen, jeg har lastat simulation programen men efter at jeg har instalert den og kikt på Windows Xp Setup.exe jeg kom inget vart... er det ett simulation program eller jeg skal ha det nya win xp cdén i pcén? (så fort jeg kliker på att godkjenna simulationen på F8 ingenting hender...) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 hei igen,jeg har lastat simulation programen men efter at jeg har instalert den og kikt på Windows Xp Setup.exe jeg kom inget vart... er det ett simulation program eller jeg skal ha det nya win xp cdén i pcén? (så fort jeg kliker på att godkjenna simulationen på F8 ingenting hender...) 5373705[/snapback] Det er kun en simulator. Det har ingenting med en ekte installasjon å gjøre. For å installere Windows på nytt igjen må jeg dessverre skuffe deg og si at både den gamle Windowsen og programmene må slettes først. Dette skjer under partisjoneringen i installasjonen. Derfor må du lagre alle filene du vil ta vare på en annen plass før du setter igang installasjonen. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 lag deg en mappe på skjermen din og kall den simulator når du trykker setup så legger du instalasjonen til mappe simulatoren. fra den mappen kan du drive med simulert innstalasjon Lenke til kommentar
jamboesh Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 hej og takk for dom 2 siste inslag. jeg fikk "kala fötter"igår eftersom jeg mistenkte at jeg kanske kommer att tape allt som jeg har på C harddisken. jeg har 2 andre harddisker som er ledige,så jeg skal försöke å flytte alle andre program ditt samt dokumenter og sånt... jeg skal forsöke å gjöre det på torsdag lykke til meg... og takk til dere ! Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Lykke til. Når du installerer ny engelsk XP er absolutt det enkleste å flytte alle viktige data vekk fra C:, og formatere C: disken under installasjonen. Du må reinstallere alle programmer etterpå, så det hjelper ikke så mye å flytte programmene til an annen disk. Det viktige er som regel "Mine Dokumenter" og andre kataloger hvor du har lagret viktige data. Men de har du selvfølgelig tatt backup av på CD... Endret 3. januar 2006 av Mythos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå