fiskekongen Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Noen som har noen erfaringer med denne linsa? Har kjøpt meg ett Canon 350D, og lurte på denne linsa. Japan foto selger den for 999kr, og sier den kostet over 3000kr. Er dette virkelig ei så god linse som førprisen skulle tilsi? Hilsen Robert Råmundsen Lenke til kommentar
FaMe Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Kjenner ikke til dette objektivet selv, men såvidt meg bekjent er Japan Foto utsolgt. Ringte til en av deres butikker i romjulen og fikk vite at ingen av butikkene hadde flere igjen. Hvis noen vet noe annet så kom gjerne med info da jeg kunne tenke meg å få tatt en titt på dette objektivet selv. Evnt. om det finnes like gode objektiver til samme eller tilsvarende pris. P.S: Tror ikke førpris har vært så mye som 3.000 kr, men ca. 2.200 kr! Lenke til kommentar
nomorebs Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Tror denne er grei å styre unna.. med mindre man aksepterer bakdelene ved den til en pris av 999,-.... http://www.the-digital-picture.com/Reviews...USM-Review.aspx Selger alle Japan Photo dette objektivet til den prisen? Lenke til kommentar
fiskekongen Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Før prisen, står til over 3000kr jo. Dette står om linsa: Canon EF 55-200mm USM II f/4.5-5.6 Telezoom for digitale systemkameraer gir bildevinkler som tilsvarer 88-320mm. Asfæriske elementer for å korrigere avvik, gir objektivet høy bildekvalitet over hele zoom området. Anb. pris 3099,- Lenke til kommentar
nomorebs Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Den koster nok 3099,- veiledende... nettbutikkene ligger på ca. 2300,- ++ Så til 999,- er det jo ca. 1400,- spart i forhold til nettbutikkene inkl frakt. Sånn sett er det jo et greit tilbud. Men om pengene heller burde vært spart og brukt på et annet objektiv, se det er en annen sak... les gjerne litt tester. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Tror denne er grei å styre unna.. med mindre man aksepterer bakdelene ved den til en pris av 999,-.... http://www.the-digital-picture.com/Reviews...USM-Review.aspx Selger alle Japan Photo dette objektivet til den prisen? 5373803[/snapback] Har virkelig Canon forlangt over 3000 for dette glasset? Til 999 hadde kanskje jeg også kjøpt det (trenger sjelden slike brennvidder), men 2300-3099? For et teleobjektiv uten fokusring? Hva er det som gjør at Canon hater oss som fokuserer manuellt av og til. Kit-zoomen og 50/1,8 har ikke avstandskala, denne har ikke engang fokusring!... De fokusringene objektivene deres i den fornuftige enden av prisskalaen har, er utrolig tynne og dårlige. Jeg forstår det rett og slett ikke. Lenke til kommentar
labrador Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Har vurdert dette objektivet selv. Prøvde det hos en fotoforhandler. Det fokuserte ikke nøyaktig inne i nornal belysning. Ute i solskinn var heller ikke bildene noe særlig å skryte av. Jeg vil ikke kjøpe dette objektivet. Det eneste positive var at det fokuserte ganske raskt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå