Avean Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) Skal installere vannkjøling i systemet mitt men strever med å få av CPU vifta . Det er 2 hengsler som man strammer heatsinken inn mot CPU med men når jeg tar opp de hengslene så vil det ikke løsne uansett. Leste litt rundt på internett og fant ut at det er flere med samme problem men de fikk til å løsne heatsinken ved å twiste litt på den noe jeg også greide. Men problemet er fortsatt at plastikken rundt (Selve vifta) fortsatt ikke vil av , er noe som henger igjen. Er en Pentium 4 3,0 Ghz på Socket 478 hovedkort. Ikke mitt system det er bilde av men samme løsning. Endret 2. januar 2006 av Avean Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Hvis jeg ikke husker helt feil, så skal det være noen haker under hver av de "strammerne" sørg for at den ikke henger fast i disse henglslene... Lenke til kommentar
Avean Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Kan ikke se noe form for haker og en kamerat nevnte noe om 4 kroker noe jeg heller ikke kan se. Frustrerende og irritert over intel at dem kan gjøre noe så tungvindt. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) Kan ikke se noe form for haker og en kamerat nevnte noe om 4 kroker noe jeg heller ikke kan se. Frustrerende og irritert over intel at dem kan gjøre noe så tungvindt. 5372828[/snapback] Det var merkelig, er du sikker? Den sitter lissom på siden av selve kjøleren, sikkert i plast Kan ikke skjekke min egen, jeg kastet den igår etter å ha tatt vare på den en stund, etter at jeg byttet til Zalman sin. Jeg skal også bytte til vannkjøling snart da EDIT: Husker det nå... du må dytte hele greia nedover for å kunne fjerne mothakene som holde den nede... lykke til Endret 2. januar 2006 av Mixy Lenke til kommentar
Pels Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Prøv å få de hakene av denne, så burde den gå av. Det du tenker på ? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Prøv å få de hakene av denne, så burde den gå av. Det du tenker på ? 5372927[/snapback] Det var de hakene jeg tenkte på ja... Men ikke vær redd for å bruke litt krefter, kan hende dem sitter godt. Lenke til kommentar
Mats J. Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Har en likedan kjøler her hjemme å du må bare ta å bruke litt krefter. De 4 hakene sitter ganske godt fast. Ta av fra den ene siden først så den andre så ska det nokk gå fint. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) Brukte alt jeg hadde jeg med å prøve å løsne det og hørte knekk på begge sidene så ble heatsinken løs men fortsatt så sitter den fast i noe. Her er bilder av min CPU Endret 2. januar 2006 av Avean Lenke til kommentar
Avean Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Fikk det til nå , måtte plassere ett skruhjern og vri mellom heatsink og vifta. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Så fint, men ikke bruk så store bilder i framtida, da dette ikke egner seg for trege linje etc. Nedskaler dem ^^ Skulle vel egentlig ikke trenge å bruke ett skrujern da men den løsnet i alle fall Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Synes det er "tøft" å gå løs på vannkjøling når man har problemer med å demontere en standard Intel kjøler... Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Synes det er "tøft" å gå løs på vannkjøling når man har problemer med å demontere en standard Intel kjøler... 5374446[/snapback] hehehehe Give him a brake, he's just having a bad day... i hope ^^ Neida, går sikkert bra det. Kan være lurt å kanskje ha en laptop på si, sånn i tilfelle du lurer på noe, så kan du slenge inn en post Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Synes det er "tøft" å gå løs på vannkjøling når man har problemer med å demontere en standard Intel kjøler... Kanskje han bare søker litt spenning i tilsværelsen. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Synes det er "tøft" å gå løs på vannkjøling når man har problemer med å demontere en standard Intel kjøler... 5374446[/snapback] Det er ikke tøft ? Det er bare at jeg ikke har vært borti å demontert en Intel kjøler før , ikke av denne typen ihvertfall. Måtte stikke skruhjern mellom 2 clips og vri mot klokken .... hvem kunne vite det ? Måtte gå på Intel sine sider for å finne det ut. Har demontert mange cpuer før men denne måten var rimelig ny for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå