Gå til innhold

IBM 30GB harddisk proplem

Anbefalte innlegg

Den ene av mine to IBM 30GB har nå fått en merkelig skrapelyd i oppstarten. Denne disken fikk jeg i april rett etter TG, etter å ha byttet en annen 30GB med samme problem!! Noen som vet hva dette kan skyldes? Dsiken har alltid kjørt med vifte som blåser på den, så varme er ikke no prob....

Håper på svar ganske raskt....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sansynligvis er den på vei til å bli defekt. Du bør begynne å vurdere backup av innholdet.

Hør med dem du kjøpte disken fra om du kan få byttet den FØR den kræsjer og alle data går tapt.

Slett den andre tråden du la inn.... det holder med 1 :smile:

[ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-09-08 12:36 ]

Lenke til kommentar

Hadde samme problem med en IBM 40 GB harddisk.. En skrapene, irriterende lyd.. På min var det bare en partisjon som ikke fungere olengre, men deen var på 30GB..

Det jeg gjorde var å sende den tilbake til Datorbutiken.com! De sendte den videre til IBM og fikk som svar at det var en produksjonsfeil.

Har virket en stund, men plutselig virker den ikke mer!

Er det sånn med deg også?

Send den tilbake, men husk BACKUP!

Lenke til kommentar

Har akkurat hatt det problemet.

Det var med en IBM 13GB disk.

Etter at de skrapelydene kom, så klarte harddisken og kjøre bare 1 av ca 10 ganger når jeg skrudde på pc'en.

Forta meg og ta en backup(Det burde du også), men jeg fikk bare redda litte grann.

Etter det besilte jeg en Western Digital 80 GB 8MB Cache Special edition. Den går kjempestille, og fungerer veldig bra....anbefales.....

Fredrik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...