svas Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Har ikke plass til alt jeg vil ha i min gode, gamle Shuttle SN41G2. Noen som kan anbefale en god ekstern DVD-brenner? Holder til i Oslo og foretrekker å kunne gå i butikken å hente varen selv (for å slippe porto med mer). Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 kjøp et 5 1/4" kabinett og en hvilken somhelst "vanlig" dvd-brenner. Lenke til kommentar
svas Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 kjøp et 5 1/4" kabinett og en hvilken somhelst "vanlig" dvd-brenner. 5371898[/snapback] Har ikke plass inne i PCen til dette. Kan jeg bruke dette via en USB2 eller FireWire? Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 ja det er eksterne kabinetter jeg prater om, akkurat slik som sitter rundt "ferdige" eksterne brennere du kjøper. fordelen er jo at du får litt bedre utvalg blant brennere og har oppgraderingsmuligheter. her finner du noen: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10030 dvd brennere så pleier vel nec, benQ og plextor være blant de beste? Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Dette er faktisk feil. Man kan ikke kjøpe et hvilket som helst eksternt kabinett og tro at alt funker 100%. Grunnen til dette er usb -> ide converterene i disse boksene. Teoretisk max fart på USB2 er 480mbit, mao 60meg/sec. De fleste eksterne bokser greier rundt 20meg/sec eller mindre. Dermed kan man ikke brenne/lese i 16x som er litt over 22 meg/sec. Sjekk derfor dette først. Jeg kan feks konstantere at XCcube sin dual externbox ikke greier mer enn 20meg/sec. Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 hm, hvordan er det med firewire da? og dette problemet med usb2 får man vel uansett om man kjøper en ferdig løsning eller setter sammen selv? Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Jeg har en ekstern de selger på elkjøp / lefdal til 799,- Funker utmerket til både brenning av single og dual layer. støtter 16x sinlge Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 hm, hvordan er det med firewire da? og dette problemet med usb2 får man vel uansett om man kjøper en ferdig løsning eller setter sammen selv? Jeg har ikke sjekket opp om det er forskjell på forskjellige bokser med firewire, eller om disse bruker noe standardisert chip for konverteringa. Selvfølgelig får man ikke samme problemet om man setter sammen selv eller kjøper. Om du kjøper en extern USB 16x-brenner, så inneholder denne såklart en ide -> usb converter som faktisk takler 16x. Noe annet hadde vært fryktelig teit fra produsentens side. Problemet oppstår for de produsentene som ikke trenger å ta hensyn til dette, og gjerne bruker billige deler. Mao de som selger tomme bokser. Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Det hadde vært veldig greit om de av dere som har eksterne USB enheter kunne ha testet farten på disse og postet her. Det finnes en mengde utils som gjør dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå