Daniel Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Vel, hovedkortet mitt gikk nylig til helvete, så jeg må få meg nytt. Det gamle, et ABIT NF7-S v2.0, hadde en Sil 3112A S-ATA-kontroller integrert, og jeg måtte installere drivere under Windows-installasjonen. Hvis jeg kjøper et hovedkort med en annen kontroller, blir jeg da nødt til å formatere harddiskene mine? (De var ikke satt opp i RAID.) Jeg har lest litt i el-assos «SATA Guide» (stygg orddeling), og der står det at «Tilbakemeldinger fra brukere tyder på at hovedkort med SiI3x12A SATA Controller kan trenge RAID drivere selv om du ikke skal bruke RAID men bare kjøre en eller flere separate SATA disker». Hvis jeg kjøper et hovedkort med en annen S-ATA-kontroller, vil jeg da slippe drivere i det hele tatt? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Windows kan ofte få problemer ved store hardware-endringer, så det kan være en idè å ta en fresh install av OS. Det skal ikke være nødvendig å formatere de andre diskene. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Da jeg skiftet hovedkort, skjermkort, cpu og ram måtte jeg ikke formatere, men det kan ha noe med at jeg forøyeblikket benytter meg av en kopiert windows xp. Merk: jeg formaterte et par dager senere siden jeg opplevde store problemer med stabiliteten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå