Gå til innhold

Xbox360 og bruk av de tre kjernene


Anbefalte innlegg

Resultatet blir at man eksluderer masse folk som nekter å kjøpe ennå en del (hd sist gang) for å kunne spille spill som kommer på HD-DVD. Sony trekker det lengste strået siden de lanserer en komplett next-genpakke.

 

Jeg er skuffet på en måte MS.

5388938[/snapback]

 

Du er skuffet fordi du er en tulling da isåfall. Det blir en ekstern drive for de som har lyst til å se HD-DVD FILMER, spill vil ikke komme i dette formatet.

Faen folk skjønner virkelig ikke det her med EKSTRA-utstyr altså.

5388962[/snapback]

 

Jeg kommenterer ikke ekstrautsyret, men måten det er gjort på. MS ville lage den komplette hjemmeunderholdningspakken med 360, jeg trodde på dem da de sa at dette kunne gjøres uten HD-DVD siden fremtiden ikke lå på disker. Nå firer de og lanserer en ekstra del for å gjøre pakken komplett, for de mener tydeligvis nå at fremtiden ligger på disker som enter heter HD-DVD eller BR. Det reagerer jeg på.

 

Jeg er definitivt ingen tulling. Men siden du vet at MS aldri vil lansere et spill på HD-DVD (før det kommer en ny MS-konsoll) så er jeg fornøyd jeg, og tar ditt ord på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå firer de og lanserer en ekstra del for å gjøre pakken komplett, for de mener tydeligvis nå at fremtiden ligger på disker som enter heter HD-DVD eller BR. Det reagerer jeg på.

 

M$ sa vel aldrig at HD-DVD eller BR ikke var fremtiden, det de derimot sa var at de antagelig vis var de siste fysiske formatene vi ville bruke.

Fremtiden etter HD-DVD og BR tror de blir streaming...

 

Det M$ har kritisert med BR er den overdrevene kopibeskyttelsen som ødelegger brukervennligheten.

 

- Dette vil bli det siste av de fysiske lagringsformatene. I fremtiden vil alt bli streamet direkte eller fra harddisk. Derfor er det vanskelig å si hvor viktig denne (formatkrigen) egentlig er, sier Gates.

 

Ganske stor forskjell, og jeg skjønner ikke hva du mener med at de har firt på noe ?

Lenke til kommentar

Vet at det er kopibeskyttelsen som er problemet. Derfor snudde også HP til HD-DVD da de forsto hvor brukerfiendtlig BR egentlig er.

 

Jeg gikk hvertfall inntrykk av at HD-DVD ikke var et viktig element i 360, altså at det var en meget god grunn til at HD-DVD ikke ble implentert i 360, ikke bare fordi den hadde kostet mer, men kanskje jeg tolket det feil.

 

Kommer vel til å handle denne saken likevel.

Lenke til kommentar
PS3 kommer vil bli utsatt mange mnd og grafikkmotoren sliter kraftig

 

kilde: http://www.theinquirer.net/?article=28656

 

Hail

5377100[/snapback]

 

Er dette sant så, :!: :!: :!: :w00t: :!: :!: :!:

5377220[/snapback]

 

Så?

 

Selv om dette er en konkuranse mellom Sony og Microsoft, er du som forbruker taperen dersom Sony leverer et ufulstendig produkt. Ryktespredningen rundt et launch er selvfølgelig gitt; det skjedde med Xbox 360, og det skjer nå med PS3, uten at det har hatt noen merkverdig effekt på (det fremtidige) salget.

 

Men så har du jo de bittre Sony og PC fansene, som bruker tiden på å erge seg over at Microsoft har sluppet et glimrende produkt i Xbox 360, og som vil ha deg til å tro noe anet.

 

Lenge leve konsollkrigen, jeg vinner uansett.

5377426[/snapback]

 

Det er bare deilig å se at sony sliter litt, (de har hatt det for lett), med de får sikkert en knall konsoll som jeg sikkert kommer til å kjøpe selv...

Lenke til kommentar

Ja la oss kalle andre tullinger for å kritisere måten det blir gjort på. Jeg er helt enig med Dinsdale at dette var en skikkelig teit måte å gjøre det på..

 

"Og btw, HD-Spillern kommer snart også men vi rusher ut konsollen nå, så får dere det andre greiene senere".

 

La oss nå slippe alt dette ekstra EKSTERNE greiene og få alt pent og pyntelig internt! Og gjerne med engang isteden for i små pakker gjevnt fordelt utover et par år.

Lenke til kommentar

Kjære vene da Swoofah....

 

Du trenger da ikke denne HD-DVD enheten!

Den kan du jo bare la være å kjøpe...

Er ikke noe problem det da!

 

Det blir jo det samme som om det kommet et rått sett ratt og pedaler fra m$, du trenger det ikke for å spille, bare kjekt å ha.

 

HD-DVD spillerene som kommer nå på våren kommer til å ha en pris på mellom 500 og 800$! hadde jo vært idiotisk om xboxen min skulle koste så mye mere bare for å kunne spille av filmer jeg ikke en gang får kjøpt enda....

(Den hadde seff ikke blitt så mye som 500$ dyrere siden det er snakk om en komplett spiller, men en skjønner jo at dette er mye dyrere enn standard dvd drev)

 

Da har jeg heller valget om å kjøpe en avspiller når filmene begynner å komme i hyllene, og det kan jo ta sin tid.

 

I mellomtiden spiller vi lykkelig på våre 360er :dribble:

 

 

PS: Hadde det derimot kommet frem at en trengte dette utstyret for å spille hadde saken vært en helt annen.

Endret av Hagforce
Lenke til kommentar
PS: Hadde det derimot kommet frem at en trengte dette utstyret for å spille hadde saken vært en helt annen.

5392010[/snapback]

 

Vi har vel ingen garanti for at det ikke vil skje i fremtiden, altså at spill kan bli lansert på HD-DVD. Hvis utviklere om 4 år krever det pga plass kan MS få et problem.

 

Men jeg håper jo at dette ikke vil skje.

Lenke til kommentar
PS: Hadde det derimot kommet frem at en trengte dette utstyret for å spille hadde saken vært en helt annen.

5392010[/snapback]

 

Vi har vel ingen garanti for at det ikke vil skje i fremtiden, altså at spill kan bli lansert på HD-DVD. Hvis utviklere om 4 år krever det pga plass kan MS få et problem.

 

Men jeg håper jo at dette ikke vil skje.

5392146[/snapback]

Ingen konsoller har vel gått over til et annet format i sin levetid. SNES gjorde det nesten, men den ble heller til PS1. Så jeg tviler på at det skjer. Nå er vel neste generasjon konsoller også ved randen av en ny formatkrig også, men den er ikke avgjort enda. Tviler på at den blir det med det første også.

 

At MS kommer med en ekstern spiller for HD-DVD viser bare at de selv er veldig usikker på hva som blir fremtidens nye DVD format. Hadde de vært sikker, ville de brukt HD-DVD som standard i 360.

 

Trenger utviklerene mere plass så bruke flere DVDer og begge lagene. 9GB pr. plate er fremdeles nok for de aller fleste spillene i neste generasjon. Om ikke alle utviklere vil bruke all plass til CG-filmer, som er så plagsom populær i RPG sjangeren.

Lenke til kommentar
9GB pr. plate er fremdeles nok for de aller fleste spillene i neste generasjon. Om ikke alle utviklere vil bruke all plass til CG-filmer, som er så plagsom populær i RPG sjangeren.

5392165[/snapback]

 

9 gig mener jeg også må holde. En annen ting dog, er støyen. Regner med at HD-DVD-platene spinner saktere og bråker mindre, en slik innebygd hadde vært fint.

 

Merker når jeg spiller demoer at det er nesten ingen lyd fra harddisken, så mer streaming av spill og 500 gig harddisk låter bra.

 

Man trenger vel ikke å fylle på med cg-filmer nå som man har kraft nok til å la være. Men det er kanskje gått sport i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...