Gå til innhold

Xbox360 og bruk av de tre kjernene


Anbefalte innlegg

PS3 kommer vil bli utsatt mange mnd og grafikkmotoren sliter kraftig

 

kilde: http://www.theinquirer.net/?article=28656

 

Hail

5377100[/snapback]

 

Er dette sant så, :!: :!: :!: :w00t: :!: :!: :!:

5377220[/snapback]

 

Så?

 

Selv om dette er en konkuranse mellom Sony og Microsoft, er du som forbruker taperen dersom Sony leverer et ufulstendig produkt. Ryktespredningen rundt et launch er selvfølgelig gitt; det skjedde med Xbox 360, og det skjer nå med PS3, uten at det har hatt noen merkverdig effekt på (det fremtidige) salget.

 

Men så har du jo de bittre Sony og PC fansene, som bruker tiden på å erge seg over at Microsoft har sluppet et glimrende produkt i Xbox 360, og som vil ha deg til å tro noe anet.

 

Lenge leve konsollkrigen, jeg vinner uansett.

Endret av paranoide
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lenge leve konsollkrigen, jeg vinner uansett.

5377426[/snapback]

En som har skjønt det :thumbup:

 

Ingen av oss brukere/gamere tjener på at det blir en eneste konsoll som dominerer totalt. Konkurranse er bra - hvem vet hvor lenge PS2 hadde blitt melket av Sony før de gadd å lage noe nytt hvis det ikke var for at Xbox 360 ble lansert nå for eksempel.

 

Men det er heller ikke så rart at de ulike aktørene i markedet gjør alt de kan for å bli nettopp dominerende i markedet, det er en helt naturlig side av det å drive business.

Lenke til kommentar

Spilleren blir en ekstern dings for de som vil bruke Xbox 360 til å spille av HD-DVD. Personlig tror jeg ikke det blir noe stort sug etter hverken HD-DVD eller Blu-Ray på et par år.

 

Det er jo ikke umulig at den blir inkludert i Xbox 360 etterhvert (hvis HD-DVD blir en suksess vel og merke...), men det er nok en god stund til - minst et par år vil jeg tippe. Litt sånn som PS2 gjorde med slim-utgaven sin.

Lenke til kommentar
MS kommer ikke til å lansere en HD-spiller eksklusivt for 360. Intern eller ekstern. MS tror ikke platen er fremtidens lagringsmedium. Med harddisk og rask båndbredde trenger man ikke plater om noen år.

 

Men at det kan komme 3-parts spillere som kan brukes, er jo helt sikkert.

5387373[/snapback]

 

Etter hva jeg tolket en annen fyr hadde lest fra CET news, så skulle MS "iløpet av året" selge HD-DVD spillere til 360 som en ekstern enhet.. Så ville tro det ville komme en 360only spiller. Men hvem vet med MS..

Lenke til kommentar
MS kommer ikke til å lansere en HD-spiller eksklusivt for 360. Intern eller ekstern. MS tror ikke platen er fremtidens lagringsmedium. Med harddisk og rask båndbredde trenger man ikke plater om noen år.

 

Men at det kan komme 3-parts spillere som kan brukes, er jo helt sikkert.

5387373[/snapback]

 

Etter hva jeg tolket en annen fyr hadde lest fra CET news, så skulle MS "iløpet av året" selge HD-DVD spillere til 360 som en ekstern enhet.. Så ville tro det ville komme en 360only spiller. Men hvem vet med MS..

5387483[/snapback]

 

Eneste grunnen til at slik kommer er at lagringskapasiteten på dvd blir for dårlig. Hvis MS noengang gir ut spill på HD-DVD kan jeg kaste min 360, eller kjøpe en ekstern HD-DVD men det tror jeg ikke MS vil.

Lenke til kommentar
MS kommer ikke til å lansere en HD-spiller eksklusivt for 360. Intern eller ekstern. MS tror ikke platen er fremtidens lagringsmedium. Med harddisk og rask båndbredde trenger man ikke plater om noen år.

 

Men at det kan komme 3-parts spillere som kan brukes, er jo helt sikkert.

5387373[/snapback]

 

Etter hva jeg tolket en annen fyr hadde lest fra CET news, så skulle MS "iløpet av året" selge HD-DVD spillere til 360 som en ekstern enhet.. Så ville tro det ville komme en 360only spiller. Men hvem vet med MS..

5387483[/snapback]

 

Eneste grunnen til at slik kommer er at lagringskapasiteten på dvd blir for dårlig. Hvis MS noengang gir ut spill på HD-DVD kan jeg kaste min 360, eller kjøpe en ekstern HD-DVD men det tror jeg ikke MS vil.

5387608[/snapback]

 

 

Hør hva jeg sier da, det ER annonsert! Bekreftet osv.. Det SKJER! Bill'ern sa det for ikke så alt for lenge siden på CET!

 

http://news.teamxbox.com/xbox/9995/Bill-Ga...e-for-Xbox-360/

 

Dog kommer vel ikke spill til å benytte seg av HD-DVD enda, og denne spillern er vist til BARE film.. Videre koster den vel rundt 200$ og er nok et kjempetrekk ;)

Lenke til kommentar
Ikke bra. Det blir en ekstra ting å ha fremme.

5388021[/snapback]

Den blir nok ganske så smooth i størrelsen; regner med at den festes enten over eller under selve 360-konsollen, så den vil neppe være større enn et par centimeter i høyden, men kanskje like bred som konsollen for at det skal se bra ut.

 

Husk at det kun er en drive - all HD-DVD-dekoding o.l. blir jo foretatt i selve Xboxen, så hvis de ikke faller for fristelsen til å legge på display/knapper o.l. vil den neppe ta særlig plass.

Lenke til kommentar
Ikke bra. Det blir en ekstra ting å ha fremme.

5388021[/snapback]

Den blir nok ganske så smooth i størrelsen; regner med at den festes enten over eller under selve 360-konsollen, så den vil neppe være større enn et par centimeter i høyden, men kanskje like bred som konsollen for at det skal se bra ut.

 

Husk at det kun er en drive - all HD-DVD-dekoding o.l. blir jo foretatt i selve Xboxen, så hvis de ikke faller for fristelsen til å legge på display/knapper o.l. vil den neppe ta særlig plass.

5388062[/snapback]

 

Jeg synes nå det meste ekstra eksterne bare er stygt.. Og har lite tru på denne løsningen. Alt intregrert derimot! Da snakker vi!

Lenke til kommentar
Ikke bra. Det blir en ekstra ting å ha fremme.

5388021[/snapback]

Den blir nok ganske så smooth i størrelsen; regner med at den festes enten over eller under selve 360-konsollen, så den vil neppe være større enn et par centimeter i høyden, men kanskje like bred som konsollen for at det skal se bra ut.

 

Husk at det kun er en drive - all HD-DVD-dekoding o.l. blir jo foretatt i selve Xboxen, så hvis de ikke faller for fristelsen til å legge på display/knapper o.l. vil den neppe ta særlig plass.

5388062[/snapback]

 

Jeg synes nå det meste ekstra eksterne bare er stygt.. Og har lite tru på denne løsningen. Alt intregrert derimot! Da snakker vi!

5388669[/snapback]

Mer tro på denne løsningen. Skulle de puttet i en HD-DVD så hadde dette presset prisen opp et par tusenlapper til bare med det. Spill greier seg fint på DVD platene, ser ikke nødvendigheten med en HD-DVD spiller som standard utstyr når det vil bare brukes til å se filmer med. Nei mye bedre å ha det eksternt slik at folk har et valg om de vil bruke penger på den eller ikke. Sony sin løsning gjør Sony sin konsoll, svindyr og vil komme til å ligge et godt stykke over hva Xbox360 sin gjør. Er ikke alle som vil gidde å ta seg råd til dette, hadde de derimot kuttet ut Blu-ray spilleren som er rimelig unødvendig i utgangspunktet så hadde de fått en mer konkurransedyktig konsoll.

Lenke til kommentar

Jeg trodde ærlig talt at det var andre grunner til at de ikke puttet en HD-DVD inn i 360. At denne blir lansert syntes jeg viser at de kaster inn håndklet. Å lansere en next-gen konsoll uten next-gen lagringsmedium er merkelig, spesielt siden MS tidligere sa at HD-DVD ikke var prioritert på 360 fordi fremtiden ikke lå på disker, slik Sony mener den gjør.

Og hva skal man med all plassen hvis man ikke skal lage spill? En dl-dvd lagrer ca 9 gig, noe som er mer enn nok for enhver hd-film. Ok, den bråker kanskje mindre siden den spinner saktere....

Resultatet blir at man eksluderer masse folk som nekter å kjøpe ennå en del (hd sist gang) for å kunne spille spill som kommer på HD-DVD. Sony trekker det lengste strået siden de lanserer en komplett next-genpakke.

 

Jeg er skuffet på en måte MS.

Lenke til kommentar
Resultatet blir at man eksluderer masse folk som nekter å kjøpe ennå en del (hd sist gang) for å kunne spille spill som kommer på HD-DVD. Sony trekker det lengste strået siden de lanserer en komplett next-genpakke.

 

Jeg er skuffet på en måte MS.

5388938[/snapback]

 

Du er skuffet fordi du er en tulling da isåfall. Det blir en ekstern drive for de som har lyst til å se HD-DVD FILMER, spill vil ikke komme i dette formatet.

Faen folk skjønner virkelig ikke det her med EKSTRA-utstyr altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...