albe Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Driver å planlegger en HTPC. Men hva slags PSU burde jeg velge? Jeg skal kjøpe et kabinett som takler vanlige (atx) strømforsyninger. Mine krav: -Billig -Bråke veldig lite Jeg er i utgangspunktet ikke interresert i en vifteløs variant, fordi de varmer opp resten av systemet veldig mye, og fordi de er veldig dyre. Litt saktegående vifter må jeg uansett ha i kabinettet for å dra ut luft, og da kan det like gjerne være en i psu'en. Videre så skal jeg ikke ha mange komponenter i PC'en (max to disker, en dvd og hovedkort), video og lyd skal håndteres av hovedkort (integrert). Derfor er jeg ikke avhengig av mange watt. Jeg har peilet meg inn på en Tagan 420W, fordi jeg har en tilsvarende fra før som jeg er veldig fornøyd med. Den er veldig støysvak også. Men er det noen enda bedre/billigere kandidater det ute? Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Seasonic s12. Testvinner gang etter gang på www.silentpcreview.com Ellers har jeg greie erfaringer med NorthQ. Jeg har imidlertid ikke målinger eller objektive data på disse. Knut Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Et alternativ er å kjøpe en billig med 12cm vifte å voltmodde vifta. Forton Sorce 350w kan anbefales. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Har selv brukt en NorthQ psu i en pc jeg bygget for en kompis av meg, og den var svært stillegående. oppgitte12-17 db, er nok ikke så aaaltfor langt unna dette. Lenke til kommentar
albe Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) Jeg har surra og lest tester nå, og det ser ut til at seasonic s12 330 kan gå av med seieren! Takk for forslag. Men jeg planlegger å putte den inn i en ganske lav kasse (Accent HT-101S). Jeg håper denne ikke blir for lav for en PSU med 120mm vifte. (slik at luftinntaket havner helt oppe i taket og hindrer luftflow.) Endret 2. januar 2006 av albe Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 slik at luftinntaket havner helt oppe i taket og hindrer luftflow 5372898[/snapback] ? Om den gjør det så står den opp/ned... Viften i PSUen skal nok stå ned ikke opp.. Lenke til kommentar
albe Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) PCU'en monteres opp-ned i det kabinettet. Jeg fant forresten en test hvor det ser ut til at det blir en cm eller to til overs, slik at det går greit: http://htpcnews.com/main.php?id=accent_case_2 Endret 2. januar 2006 av albe Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Hmm, da ville jeg heller gått for en med vifte bak.. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Eller mekke viftegrill til psu'en i toppen av kabinettet. er kanskje en bedre løsning, i og med at psu med vifte på siden = 80mm, mens psu med vifte i bunnen = 120mm (vertfall i mange tilfeller.) Vil bråke mindre og flytte mer luft. Lenke til kommentar
albe Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Er det forresten noen som har testet Hiper til HTPC-bruk? http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=23932 Den virket fin, stille og solid. Ikke så værst pris heller. Og det hadde vært kjekt å kjøpe den fra netshop siden jeg allikevel skal kjøpe komponenter derfra. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax= Denne ville ha gjort susen Lenke til kommentar
albe Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Det ble en "Seasonic s12" tilslutt. Har bestilt nå, og bare venter på å begynne byggingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå