Gå til innhold

stillegående PSU for HTPC

Anbefalte innlegg

Driver å planlegger en HTPC.

Men hva slags PSU burde jeg velge? Jeg skal kjøpe et kabinett som takler vanlige (atx) strømforsyninger.

Mine krav:

-Billig

-Bråke veldig lite

Jeg er i utgangspunktet ikke interresert i en vifteløs variant, fordi de varmer opp resten av systemet veldig mye, og fordi de er veldig dyre. Litt saktegående vifter må jeg uansett ha i kabinettet for å dra ut luft, og da kan det like gjerne være en i psu'en.

Videre så skal jeg ikke ha mange komponenter i PC'en (max to disker, en dvd og hovedkort), video og lyd skal håndteres av hovedkort (integrert). Derfor er jeg ikke avhengig av mange watt.

Jeg har peilet meg inn på en Tagan 420W, fordi jeg har en tilsvarende fra før som jeg er veldig fornøyd med. Den er veldig støysvak også.

Men er det noen enda bedre/billigere kandidater det ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har surra og lest tester nå, og det ser ut til at seasonic s12 330 kan gå av med seieren!

Takk for forslag.

Men jeg planlegger å putte den inn i en ganske lav kasse (Accent HT-101S). Jeg håper denne ikke blir for lav for en PSU med 120mm vifte. (slik at luftinntaket havner helt oppe i taket og hindrer luftflow.)

Endret av albe
Lenke til kommentar

Eller mekke viftegrill til psu'en i toppen av kabinettet. er kanskje en bedre løsning, i og med at psu med vifte på siden = 80mm, mens psu med vifte i bunnen = 120mm (vertfall i mange tilfeller.) Vil bråke mindre og flytte mer luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...