Gå til innhold

Fjerne adgang til noen visse sider, hvordan?

salah

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ønsker å sperre noen visse nettsider å gå inn på, så jeg lurer på om noen har anbefaling til en SIMPEL program som gjør dette?

De jeg sperrer sidene ut på er folk som nesten klarer å starte maskinen og starte opp MSN og IE uten hjelp, så det trengs bare et program som sier "siden er sperret" hvis noen går inn på den nettsiden.

Jeg tror Norton Internet Security gjør det, men dette programmet koster penger og er for slitsom.

Alle maskinene kjører Windows XP Home eller Professional Edition. Routeren støtter ikke sperring av nettsider.

Mvh, pavlion

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Internet Explorer har en innebygget funksjon for å sperre enkelte nettsider. Gå da inn på IE. Videre går du inn på verktøy -> Alternativer for internett -> Personvern -> Områder

Nå er det bare å skrive inn nettstedenes adresser og trykke "blokker", så skulle ingen komme seg inn på det nettstedet. Dersom du ønsker å tillate et nettsted igjen er det selvsagt bare å trykke "tillat" på de nettstedene du ønsker.

Håper dette virker for deg. Snorre :)

Lenke til kommentar

En ting som kan hjelpe deg på vei er dette fra MS

http://www.microsoft.com/windowsxp/sharedaccess/default.mspx

Dette programmet gir deg også anbefaling for å legge inn webside filtrering.

Selve programmet stopper ikke nettsider, men gjør det slik at brukere ikke roter til oppsettet siden du tydeligvis holder på med en gruppe som ikke kan så mye. Skal se etter et godt program ang websider

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...