Gå til innhold

Hvorfor hetses ungdom fra Bærum og Oslo V?

Anbefalte innlegg

Ser ungdommen klarte å ødlegge for seg selv nok en gang, at de aldri lærer :hmm:

Er det virkelig blitt så dårlig stelt med dem at de ikke kan ta seg en fest og ha det morro uten å rasere alt :no:

De nye tiltakene er:    ** Ny aldersgrense for bestilling og opphold.

Nå må alle under 23 år være sammen med foreldre og foresatte i leiligheten.    - Dette vil helt klart begrense 15- og 16-åringene som kommer hit og slåss, sier Eidhamar.   

** I tillegg må alle ved innsjekking vise legitimasjon. På den måten skal det sikres at alle som faktisk skal bo i leiligheten eller hytta er over 23 år hvis foreldre eller foresatte ikke er med. 

** I julen var det syv vakter som skulle passe på de tusen ungdommene som bodde i området der bråket primært var. I tillegg var fem politipatruljer på jobb. Østby fremhever at de fortsatt vil ha vakter i området.    - Til vanlig er dette ikke nødvendig. Men i vinterferien, påsken og 1.maihelgen skal vi fortsette å ha vakter i området, sier Østby.   

** Ungdom skal også kunne kastes ut uten advarsel hvis de ikke holder ordensreglene.    - Vi vil ikke gi noen advarsler. Folk må forholde seg til reglene, mener Eidhamar.    Det bor i underkant av 2000 innbyggere i Hemsedal, men i jule- og nyttårshelgen har opp mot 10 000 personer besøkt bygda. Fyll, slagsmål, hærverk, vold og trusler preget Hemsedal hele jule- og nyttårshelgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ungdommen klarte å ødlegge for seg selv nok en gang, at de aldri lærer  :hmm:

5379552[/snapback]

Og ikke minst for oss andre som ikke hadde noe som helst med saken å gjøre :(

5380059[/snapback]

Jepp,sørgelig at enkelte synker så lavt at de må lage bråk og knuse alt de ser for å hevde seg, kan ikke være rare karene nei :cry:

Lenke til kommentar
kan ikke være rare karene nei  :cry:

5380436[/snapback]

Klikketi-klikk

5380441[/snapback]

:ohmy: AUU! Øynene mine! Det var rett og slett grufult. Er vel ikke så rart at disse karene blir sett på som en smule klysete. Eneste som manglet på det bildet der var de jævla D&C brillene som dekker hele ansiktet.

Lenke til kommentar

Så på tabloid med Pål T. i går at det var mange som mente at foreldrene burde ta ansvar. For meg virker det som at det er akkurat der problemet ligger, at foreldrene tar ansvar. Ungene vet dette, derav pøbeloppførselen. Hva med å gjøre det motsatte? Om unge folk gjør hærverk, skal de som har utført hærverket jobbe det oppigjen? Hjelper ikke om mamma (politisk korrekt) sitter på hunde millioner hvis du må jobbe 200 timer for å gjøre opp for de skadene du har gjort. Eneste måten man lærer på, fattig eller rik. Hardt arbeid er det dagens unge trenger. Slutte med å sy puter under armene.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Så på tabloid med Pål T. i går at det var mange som mente at foreldrene burde ta ansvar. For meg virker det som at det er akkurat der problemet ligger, at foreldrene tar ansvar. Ungene vet dette, derav pøbeloppførselen. Hva med å gjøre det motsatte? Om unge folk gjør hærverk, skal de som har utført hærverket jobbe det oppigjen? Hjelper ikke om mamma (politisk korrekt) sitter på hunde millioner hvis du må jobbe 200 timer for å gjøre opp for de skadene du har gjort.  Eneste måten man lærer på, fattig eller rik. Hardt arbeid er det dagens unge trenger. Slutte med å sy puter under armene.

5381973[/snapback]

Ja men den viktikste måten foreldrene kan ta annsvar på er nettop at de sørger for at barna deres må gjøre opp for seg og gjærne gjennom fysisk arbeid, slik at de husker det en stund.

Lenke til kommentar

Kan noen gjette hvor jeg kommer fra?

Jeg har ifølge mange blitt født og oppvokst på to av de verste stedene i norge, men jeg bærer overhodet ikke preg av det, mener jeg selv.

Når det gjelder at Oslo V og Bærumsgutter drar kortet til fattern hele tiden, så stemmer vel det i noen grupper. Men da er det ofte at det er et par som virkelig er bortskjemte og alt det der, mens resten henger seg på for å være like kule. Iallefall min oppfattning. Det er ganske mye falskhet ute å går.

Lenke til kommentar
Jepp ungdom bør lære seg å gjøre opp for seg, var selv med på slang i ungdomstiden og en gang ble vi tatt og det ble rapportert hjem, straffen var at vi måtte jobbe gratis hos bonden en hel mnd av sommerferien  :hmm:

5391192[/snapback]

haha...det hadde jeg ikke orket :/

5391815[/snapback]

Det var ikke spørsmål om hva du orket og har foreldre litt respekt så gjør deres barn det de får beskjed om.

I dag har jo barn lommepenger og enkelte har kreditkort, hva med å inndra dette for to-tre mnd eller til de har utført den jobben de ble satt til.

Ville tro de har orket da :)

Om mine barn gjør noe hæreverk så kan jeg garantere for at de selv skal få gjøre opp om jeg så må kjøre dem dit selv og være til stede for å se at de gjør jobben, skulle bare mangle at de ikke skal lære å ta ansvar .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...