Gå til innhold

Hvorfor hetses ungdom fra Bærum og Oslo V?

Anbefalte innlegg

Nå er det da ikke en hemmelighet at dem som er rike kan ofte komme til skade for å virke fjerne fra oss "vanlige" osv. For å si det sånn, er ikke steder sånn som Bærum mye mer utsatt for rikinger og dermed drittunger som skryter av pengene sine enn andre steder i Norge?

Når det er sagt, så betyr det selvfølgelig ikke at alle som er derfra er sånn. Bare at sjansene for at de er sånn pga av at de bor der er høyere enn andre steder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette emnet minner meg litt om han andre her på forumet som ble banket opp på byen, og trodde det var fordi han er av adelig slekt. Snakker om å ta seg selv høytidelig.

5375237[/snapback]

Vet om en som fikk seg en på trynet fordi han var fra Bærum.

Har også hørt om en annen som fikk seg en skikkelig på trynet fordi han var så utrolig blærete(fra Bærum el. Oslo V). Angriperen ble frikjent i retten fordi de mente Bærumsgutten hadde vært så blærete og høy i hatten.

Personlig syntes jeg dette blir for dumt av retten, men jeg kan også se hvorfor han ble slått. Uansett støtter jeg aldri vold, ordets makt er sterkere i det lange løp uansett.

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar

Har campingvogn på fjellet, campingplassen har utleierom og hytter i tillegg til utleie av plass til vogner. Pr. dags dato er ungdom fra oslo v og bærum uønsket på alle campingplassene i bygda.

De kom faktisk i pappas biler , hadde ikke respekt for annens eiendom, de ramponerte rom, hytter og vogner på campingplassene. Full fest hele døgnet, høy musikk og de var umulig å snakke til. Når folk klaget på dem så begynte de å argumentere med at de la så mye penger ned i bygda og at foreldrene hadde masse innflytelse i samfunnet. Jeg skrev derfor ned bilnummeret på bilene de kjørte med og dette så de og kom bort og spurte hvorfor, jeg forklarte at jeg ville henvende meg til eierene av kjøretøyene og fortelle hvordan de oppførte seg. Da ble tonen en annen, de var redde for det . Best var det vel når de var rusa på hasj og begynte å gå fra vogn til vogn for å spørre hvor de kunne kjøpe ny hasj, jeg henviste dem til et hus i bygda og som de oppsøkte, det var med vilje jeg viste dem huset til lensmannen, og siden har vi ikke hatt noen problemer, rask og kvikt ble disse ungdommene uønsket i bygda.

Desverre er det alltid slik at noen få ødelegger for flere, men det er erfaringene jeg har fra folk fra oslo v og bærum.

Lenke til kommentar
Alle er ofre for fordommer. Bygdeungdom, østkantsungdom, såvel som vestkantsungdom. Det er bare det at vestkantsungdommen synes så meget mer i disse tider: Hvis masse trønderungdom kom til Oslo og raserte byen med himkok og skinnvester, hadde det gått upåaktet hen i media?

Dette emnet minner meg litt om han andre her på forumet som ble banket opp på byen, og trodde det var fordi han er av adelig slekt. Snakker om å ta seg selv høytidelig.

5375237[/snapback]

ehm...mener du at jeg tar meg selv høytidlig fordi jeg skrev denne posten?

Lenke til kommentar
For å si det sånn, er ikke steder sånn som Bærum mye mer utsatt for rikinger og dermed drittunger som skryter av pengene sine enn andre steder i Norge?

5375282[/snapback]

Steder som Bærum/Oslo V finnes i rundt/i alle store norske byer. Hvorfor Oslo-fiffen ikke kan å oppføre seg må du spørre noen andre om.

Hvis masse trønderungdom kom til Oslo og raserte byen med himkok og skinnvester, hadde det gått upåaktet hen i media?

Jeg antar at du ikke har vært i Oslo når RBK har spilt i cupfinalen og under Grete Waitz-løpet.

5375861[/snapback]

Hahaha. :D
Lenke til kommentar

Er det denne fyren du snakker om?

"jeg har selv opplevd å bli banket opp av vilt fremmede folk, bare på grunn av etternavntet mitt"

Lenke til kommentar
Hvis masse trønderungdom kom til Oslo og raserte byen med himkok og skinnvester, hadde det gått upåaktet hen i media?

Jeg antar at du ikke har vært i Oslo når RBK har spilt i cupfinalen og under Grete Waitz-løpet.

5375861[/snapback]

:D (Men der har vi også grunnen til at de to arrangementene får så mye oppmerksomhet i media?) Jeg har forøvrig holdt meg til Tom Waits-løpet når det har vært mulig.

Howzer: Korrekt.

Lenke til kommentar

finnes det en verden utenfor oslo da? :wee:

jeg for min del har bodd på steder og byer med alt fra 5000 innbyggere til 3 millioner innbyggere. vil ikke ranke oslo som nr.1 i norge. for meg så er både trondheim og bergen mye bedre byer å bo i.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Selv kommer jeg fra oslo vest og regner med at det er en viss misunnelse ute og går

5371437[/snapback]

Det at "dere derfra" tenker slik ("Alle misunner våre millioner av kroner.") er nok med på å understreke hvor ovenpå og gyselige "dere" er. :)

5373660[/snapback]

Poeng til phax. :)

5374970[/snapback]

Huh? :huh:
Lenke til kommentar

Ei venninne av meg, hadde vert på nyttårsfest i Bærum..

Hun var der i ca. en time, så begynte noen gutter å leikesloos med noen rør. Skjønte ikkje alt, men det hendte med at flere blei kjørt av poleti til legevakta, så til stationen.. Det var hennes første møte med

Bærum Ungdomm..?

Personlig trur jeg ikkje det er helt fjert det "drittunge" stempelet noen har, men kjenner snille folk fra, Oslo/Asker..

Bor i ei bygd da, så kjenner ikkje forholda i Oslo så godt. :)

Lenke til kommentar

Ovenpå og gyselige vi er, ok. Men som du sikkert skjønner er det to måter å møte sliker heller ynkelige forsøk på og fornærme folk, enten vet å hisse seg opp eller ved å bare være overlegen noe som provoserer ekstra mye. Hvis du slenger ut til folk at de er ufyselige og overlegne så kanskje ikke rart de bare ser ned på deg?

Sier ikke at alle er i mot oss fordi vi har penger men jeg tror det også provoserer mange

Lenke til kommentar
Og som vi også ser, er det på grunn av pengene at Bærumssosser blir hengt ut?

For all del, la oss ikke ha mer enn én årsak til hendelser!

5378076[/snapback]

De blir vel hengt ut fordi de er ekle, ufyselige mennesker?

Huh? :huh:

5378325[/snapback]

My bad, dere har så lik avatar. ;)

Lenke til kommentar
Og som vi også ser, er det på grunn av pengene at Bærumssosser blir hengt ut?

For all del, la oss ikke ha mer enn én årsak til hendelser!

5378076[/snapback]

De blir vel hengt ut fordi de er ekle, ufyselige mennesker?

5378685[/snapback]

Det er ikke helt fjernt fra det jeg mener, nei. Beklager ironien i forrige innlegg. (Ironi er ut.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...