Gå til innhold

Hvorfor hetses ungdom fra Bærum og Oslo V?

Anbefalte innlegg

Selv bor jeg ikke mange milene unna Hemsedal, og jeg kan love deg; det har vært oppstyr der. Du kan bare tenke deg selv, når all politi fra Hol, Ål, Gol, Nes/Flå (altså hele Hallingdal), er i Hemsedal fordi det er så mye opptøyer der, så er det ikke akkuratt spesielt lite. Og jo, det var som mest Bærums folk som startet dette.

Jeg sier ikke det at jeg har noe i mot folk fra Bærum eller Oslo's Vestkant, og heller ikke at de har penger. Det er faktisk bra noen folk er millionære for oss her i Hallingdal. Hvorfor? Jo, fordi vi tjener ekstremt bra på dere. Ikke bare med tanke på skisesongen, men også på hytter. Selv bygger min far hytter til oppimot 6-8 millionær per hytte. Uten de rike personene fra Bærum, ville vi aldri hatt en inntekt her på fjellet.

Men det jeg sterkt missliker, er når folk skryter over pengene sine, og mener de er mer verdt enn andre personer, akkuratt fordi de har penger. Det hater jeg!

Jeg snakker med en jente på msn, som er så å si på storflørteren med en kamerat av meg. Og joda, fikk en gang en melding om at hun var så irritert over en vennine. Jeg spurte hvorfor, og fikk beskjed tilbake om at hun skulle få en Lamburghini til 18-års dagen sin (BTW: hvem i alle dager gir en Lamburghini i bursdagsgave :roll: ). Deretter skrev hun at det var ikke noe stor i å ha en Lamburghini, og hun skjønte ikke hvorfor venninen skrytte over det. Og de hadde vist hatt mange forskjellige Porcher og andre dyre biler (millionsklassen), og neida, var ikke noe spesielt bra med de. Og dette sa hun til meg uten at vi var innom på dette temaet. Må liksom fortelle hvor rike de er, og det er sånn som irriterer livskitten ut av meg.

En annen historie: Pappa bygger som sagt hytter, og fikk en gang en mann på besøk i brakken der de spiste mat. Mannen var tydelig rik med dyr bil og bekledning.

Mannen: "Er det dere som bygger de småhyttene nede på myren der? Jeg så de når jeg kjørte over med copteret mitt".

Etter det gikk han bare. Hallo, det er snakk om hytter til oppimot 8 millioner kroner, og de blir kalt småhytter? Og han mannen måtte bare inn å fortelle at han har et Helikopter, og hinte til at han har større hytte en de bygger.

Idiot :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så jeg undres; hvorfor er det en automatisk konklusjon at Bærum og Oslo V er synonymt med snobber, folk uten evne til å oppføre seg osv?

Tja, hvorfor er det synonymt med å være fra Bergen å være stor i kjeften, eller være trønder å bare drikke karsk eller at alle nordlendinger er samer :hmm:

De har ingen respekt for andres eiendom. De har total mangel på folkeskikk og svarer gjerne med «vet du ikke hvem pappaen min er?» hvis de blir snakket til av politi og vakter.

Når det så gjelder dette som jeg quoter så kan jeg skrive under på det, og nei det gjelder ikke bare rike barn fra vestkanten,men rike barn fra hele landet .

Lenke til kommentar
Sosialisme og misunnelse. Derfor.

5372219[/snapback]

Sikkert :cry:

Missunner ikke noen en eneste krone de har tjent på ærlig vis,men jeg ler rått når folk med penger begynner å skryte av disse, spesielt når ungdom begynner å skryte av pappas penger :!:

Lenke til kommentar

Misunnelig enkelt og greit... :nei:

Herregud da, hadde jeg fått kredittkort av pappa så hadde jeg og brukt det :p

Folk må bare å slutte å klage for ingenting, å de så har "mye" (sånn som kreditt kort fra far) må slutte å gni det i tryne på resten av gjengen. :!:

Endret av chills
Lenke til kommentar
Men jeg undres; hvorfor er feks oslo øst veldig flink til å "hetse" Bærum og Oslo V? Hvorfor motsetningen? Og hvorfor er alle (uansett hvor i bærum) dømt å være rike snobber?

Hvorfor er Oslo vest veldig flink til å hetse Oslo øst? Hvorfor motsetningen? Og hvorfor er alle utenfor Oslo vest dømt til å være bønder?

Krokodilletårer fra Oslo øst eller vest eller hvor det måtte være har jeg lite til overs for. Wolla-gutter fra øst og pappagutter fra vest... Fysj :nei:

Lenke til kommentar

Her i Bergen er sossestrøket nr 1: Fana/nesttun. Nesten som Bærum. Alle fanafolkene snakker "penbergensk", går alltid i dyre fine klær og har en rik gubbe til pappa.

Høyden & Fantoft er okkupert av studenter

Åsane/fyllingsdalen/loddefjord/laksevåg typiske

arbeiderstrøk.

Laksevåg var ett av de få stedene i landet med ordfører fra NKP en gang i tiden.

Askøy/Sotra/knarvik- striler fra bygden såkalte wannabe bergensere. De snakker ikke skikkelig bergensk og oppfører seg som om de har bodd på en gård hele livet.

Lenke til kommentar
Misunnelig enkelt og greit...  :nei:

Herregud da, hadde jeg fått kredittkort av pappa så hadde jeg og brukt det :p

Folk må bare å slutte å klage for ingenting, å de så har "mye" (sånn som kreditt kort fra far) må slutte å gni det i tryne på resten av gjengen.  :!:

5372499[/snapback]

Det er forskjell på å ha kredittkort og å få pappas Gull-Visa.

Lenke til kommentar
Askøy/Sotra/knarvik- striler fra bygden såkalte wannabe bergensere. De snakker ikke skikkelig bergensk og oppfører seg som om de har bodd på en gård hele livet.

Nei, nå får du gi deg. ;)

5374037[/snapback]

*peke på og le* :D

Nei, rett skal være rett, de mest stereotypiske finner man i Fana/Paradis/Nesttun (på Fana Gymnas og Hop ungd.sk.).

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Hehe, vittig det med Oslo vest og bærum, med en gang noen kommer med dritt mot de så er det de selv som hevder dette er fordi at det er så mange som har penger osv... Generalisering er gøy, la oss ikke ta oss nær av det. Vi bergensere har levd med det i tusen år, og forhåpentlig vis tusen nye. Hvor er selvironien?

Her i Bergen er sossestrøket nr 1: Fana/nesttun. Nesten som Bærum. Alle fanafolkene snakker "penbergensk", går alltid i dyre fine klær og har en rik gubbe til pappa.

Må nok rette på deg her mister. Først av alt, Fana er den største bydelen med 55000 innbyggere. Sier du Paradis, Hop, Starefossen og ute på fanahammeren kan jeg heller si meg enig. Nesttun er jo rene slummen å regne i forhold til disse.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Bærum er fullt av folk som bare MÅ vise at de er sååå rike. Kjenner mange folk med en del millioner på kontoen, men merker det ikke på dem. De bor i vanlige hus og kjører rimelig vanlig bil som de fleste andre. Går ikke rundt å skryter av at de har helikopter, Lamborghini og hvor mye penger de har.

Lenke til kommentar
Selv kommer jeg fra oslo vest og regner med at det er en viss misunnelse ute og går

5371437[/snapback]

Det at "dere derfra" tenker slik ("Alle misunner våre millioner av kroner.") er nok med på å understreke hvor ovenpå og gyselige "dere" er. :)

5373660[/snapback]

Poeng til phax. :)

Lenke til kommentar

Må nok rette på deg her mister. Først av alt, Fana er den største bydelen med 55000 innbyggere. Sier du Paradis, Hop, Starefossen og ute på fanahammeren kan jeg heller si meg enig. Nesttun er jo rene slummen å regne i forhold til disse.

5374516[/snapback]

Feil. Åsane er ikke bare bergens største, men landets største bydel. Da snakker jeg folketall og ikke areal. paradis, hop og fanahammeren er jo oppi fanabydel. Se her

Men hvem bryr seg? eg gidd ikke nyansere om nesttun sentrum har mindre soss enn resten av fana. Fana=sossestrøk. Dermed basta!

Lenke til kommentar

Alle er ofre for fordommer. Bygdeungdom, østkantsungdom, såvel som vestkantsungdom. Det er bare det at vestkantsungdommen synes så meget mer i disse tider: Hvis masse trønderungdom kom til Oslo og raserte byen med himkok og skinnvester, hadde det gått upåaktet hen i media?

Dette emnet minner meg litt om han andre her på forumet som ble banket opp på byen, og trodde det var fordi han er av adelig slekt. Snakker om å ta seg selv høytidelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...