Gå til innhold

Finnes det et AGP hk med 8stk s-ata?

Anbefalte innlegg

Vel topicen sier vel det meste, har prøvd å lete rundt, men har ikke funnet det ennå... Er det kanskje noen begrensinger i chipsettene med AGP?

Uansett, er det noen som har sett et hovedkort som har både AGP og 8 stk S-ATA tilkoblinger (og selvsagt er tilsalgs i Norge)? Og ja jeg vet at PCI-E er bedre, men mitt skjermkort er AGP så må jeg ha et HK som har AGP slot. Siden jeg har 11 disker trenger jeg så mange s-ata tilkoblinger som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar meitemark, men hvis du titter på "Min maskinvare" i profilen min så kan du sikkert se at jeg allerede har tre 4porters sata kontrollere fordelt på to maskiner. Vil slippe å bruke opp PCI båndbredden når jeg overfører mye data, spesiellt på LAN, derfor vil jeg ha så mange SATA kontrollere "on-board" :-)

EDIT: Kan utdype litt til, skal nemlig bygge en billig PC til en kamerat, og da kunne han kjøpe mitt HK for en billig penge, slik at jeg kunne oppgradere litt, spesiellt med tanke på massevis av on-board sata og onboard GB LAN.

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Klarer ikke å finne kort med 8 stk SATA + AGP. Har strengt tatt lett siden siste post :/ Ære være dager uten noe å gjøre på jobb, samt en helvetes heftig nyttårsfest å våkne sakte fra.

Menmen, tilbake til topic. Finner INGEN med AGP og det porttallet, men opptil flere med PCI-e og så mange porter, så jeg tror det kan ha noe med chipset og slikt å gjøre.

Lenke til kommentar
Klarer ikke å finne kort med 8 stk SATA + AGP. Har strengt tatt lett siden siste post :/ Ære være dager uten noe å gjøre på jobb, samt en helvetes heftig nyttårsfest å våkne sakte fra.

Menmen, tilbake til topic. Finner INGEN med AGP og det porttallet, men opptil flere med PCI-e og så mange porter, så jeg tror det kan ha noe med chipset og slikt å gjøre.

5371456[/snapback]

Takk for at du gadd å lete så lenge! Men jeg er nok dessverre redd for at det er realtivt umulig å finne mitt drømme HK. Men kanskje det finnes noen med 6 SATA porter?

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
det er socket A du har ? finner ikke socket a kort med 4 s-ata porter engang i prisguiden :S

5373005[/snapback]

Spiller ingen rolle hvilken socket det hk'et med evt 8 sata porter har, siden jeg da vil kunne bytte ut det meste av komponentene, men det jeg har for øyeblikket er et Socket A kort ja.
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Spiller ingen rolle hvilken socket det hk'et med evt 8 sata porter har, siden jeg da vil kunne bytte ut det meste av komponentene, men det jeg har for øyeblikket er et Socket A kort ja.

jeg gikk ut ifra dette at han kunne kjøpt et pci-e skjermkort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...