_Ferrari_ Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Hallo! Her om dagen skjedde noe underlig med maskina mi. Jeg skulle starte maskinen i safe mode, men jeg trykket på feil F-knapp, så ingenting skjedde. Windows begynte da å laste. Det gadd jeg ikke vente på, så jeg bare trykket på reset. Under neste oppstart fikk jeg meldingen "NO SYSTEM DISK, OG SYSTEMDISK ERROR" Jeg skjekket med Windows-CD'n, der sto HD'en oppført uten partisjoner... Jeg hadde to partisjoner, men begge ble altså formatert på rappen.. Alt er nå fikset, jeg reddet ut data av disken med GetDataBack, og systemet virker nå knirkefritt. Disken virker å være i fin form også. Men hva kan ha skjedd? Sånn skal da ikke skje! Mvh _Ferrari_ Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Hallo! Her om dagen skjedde noe underlig med maskina mi. Jeg skulle starte maskinen i safe mode, men jeg trykket på feil F-knapp, så ingenting skjedde. Windows begynte da å laste. Det gadd jeg ikke vente på, så jeg bare trykket på reset. Under neste oppstart fikk jeg meldingen "NO SYSTEM DISK, OG SYSTEMDISK ERROR" Jeg skjekket med Windows-CD'n, der sto HD'en oppført uten partisjoner... Jeg hadde to partisjoner, men begge ble altså formatert på rappen.. Alt er nå fikset, jeg reddet ut data av disken med GetDataBack, og systemet virker nå knirkefritt. Disken virker å være i fin form også. Men hva kan ha skjedd? Sånn skal da ikke skje! Mvh _Ferrari_ 5371086[/snapback] Det samme har skjedd med meg ett par ganger. Kommer i sammenheng med en "ulovlig" avslutning av Windows hos meg. Og diskene blir ikke formatert, de bare "sier" det Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Ja vel.. men like fordømt, så kom jeg jo ingen vei... Hvordan skulle jeg løst det problemet der da? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Ja vel.. men like fordømt, så kom jeg jo ingen vei... Hvordan skulle jeg løst det problemet der da? 5371157[/snapback] Jeg pleier i alle fall å gå inn i repair konsollen, og skriver "chkdsk" og "chkdsk /r" Det pleier å hjelpe ^^ Lykke til neste gang, hvis det kommer igjen Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Nå føler jeg meg smart.. hvordan finner man repair konsollen? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Nå føler jeg meg smart.. hvordan finner man repair konsollen? 5371233[/snapback] Når du har bootet fra windows CD'en, så trykker du "r" hvis ikke jeg husker helt feil. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Okei, for jeg prøvde å "reparere en eksisterende XP-innstallajon" men det gikk ikke, fordi CDen kunne ikke finne noen innstallasjon.. Det er der hvor man kan velge om man vil innstallere, reparer eller avslutte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå