Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Disk formatert etter at jeg trykket reset

Anbefalte innlegg

Hallo!

Her om dagen skjedde noe underlig med maskina mi. Jeg skulle starte maskinen i safe mode, men jeg trykket på feil F-knapp, så ingenting skjedde. Windows begynte da å laste. Det gadd jeg ikke vente på, så jeg bare trykket på reset. Under neste oppstart fikk jeg meldingen "NO SYSTEM DISK, OG SYSTEMDISK ERROR" Jeg skjekket med Windows-CD'n, der sto HD'en oppført uten partisjoner...

Jeg hadde to partisjoner, men begge ble altså formatert på rappen..

Alt er nå fikset, jeg reddet ut data av disken med GetDataBack, og systemet virker nå knirkefritt. Disken virker å være i fin form også.

Men hva kan ha skjedd? Sånn skal da ikke skje!

Mvh

_Ferrari_

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo!

Her om dagen skjedde noe underlig med maskina mi. Jeg skulle starte maskinen i safe mode, men jeg trykket på feil F-knapp, så ingenting skjedde. Windows begynte da å laste. Det gadd jeg ikke vente på, så jeg bare trykket på reset. Under neste oppstart fikk jeg meldingen "NO SYSTEM DISK, OG SYSTEMDISK ERROR" Jeg skjekket med Windows-CD'n, der sto HD'en oppført uten partisjoner...

Jeg hadde to partisjoner, men begge ble altså formatert på rappen..

Alt er nå fikset, jeg reddet ut data av disken med GetDataBack, og systemet virker nå knirkefritt. Disken virker å være i fin form også.

Men hva kan ha skjedd? Sånn skal da ikke skje!

Mvh

_Ferrari_

5371086[/snapback]

Det samme har skjedd med meg ett par ganger. Kommer i sammenheng med en "ulovlig" avslutning av Windows hos meg. Og diskene blir ikke formatert, de bare "sier" det :p

Lenke til kommentar
Ja vel.. men like fordømt, så kom jeg jo ingen vei... Hvordan skulle jeg løst det problemet der da?

5371157[/snapback]

Jeg pleier i alle fall å gå inn i repair konsollen, og skriver "chkdsk" og "chkdsk /r" Det pleier å hjelpe ^^

Lykke til neste gang, hvis det kommer igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...