Gå til innhold

Spillpc til max 6500

Anbefalte innlegg

Har planer om å bygge meg en pc som skal brukes primært til spilling. Har et budsjett på MAX 6500,- Har skjerm, tastatur, mus og harddisk.

CPU: Athlon 64 3500+/3700+ (?)

HK : Et greit et med pci-express

Kabinett: ?

PSU: ?

RAM: 1 eller 2 GB, DDR

Grafikkort: Tenkte på 7800GT

Håper på litt hjelp :)

Edit: Har skaffet prosessor, så da kan jeg bruke ca 5500,- på resten. Har ikke tenkt å bruke mer enn 700,- på hk

Endret av CopkillaSX1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har et "lite" budsjett i forhold til komponentene du har sett for det, lønner det seg å kjøpe "billige" komponenter ellers.. Men som duger!

Et par forslag fra min side:

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack 2x512 til 795,- (kjøp heller mer seinere..siden du har lavt budsjett)

evt. TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB til 795,- (så kjøper du tilsvarende seinere, da du vil ha 2gb.)

AOpen H600B til 735,- (kanskje i dyreste laget men, kurrant kabinett som jeg tror har en psu som holder!)

EPoX EP-9NPA7I til 660,- (nForce4-4x,, 4xS-ATA,PCI-Ex16 - allright hk til den prisen.)

Abit KN8 til 825,-

MSI K8N NEO4-F til 790,-

Du må nesten se ann budsjettet ditt da det gjelder hk!

(tenkte ikke over å regne på det sånn fort ;P )

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

jeg kan nok ta en kikk skal vi se:

HK med sli oppsett 769,- kr

ganske bra HK vis du bestemmer deg og kjøp et nytt grafikkort trenger du ikke og selge et gamle og kjøpe nytt, kan du like godt kjøpe den samme grafikk kortet og kjøre dobbelt!

skjermkort 2675,-

bra skjermkort men jeg sier ettersom du skal ha såpass med ram så er det greit og ha et grafikkort som drar litt på disse ram-brikkene dine..

ram

911 kr

rammen er ganske god, tillegg vis skal kjøre litt tunge spill som BF2 eller andre ting!

du trenger ikke mer forløbig!

PSU

516,- kr

vis du det ikke finnes noen kabinetter med PSU så er denne helt grei!

kabinett 1 409,- kr

vis du liker litt fjortis kabinett så er dette en mulighet, denne har en 400 watt psu med på kjøpet!

kabinett 2 449,- kr

her har du det samme, men dette kabinettet her er det plexi på toppen, og sidedøra! uten PSU dessverre!

kabinett 3 795,-

vil du ha litt lydløs kabinett ville jeg godt for denne, men ikke PSU dessverre!

pris med HK,ram,skjermkor pluss kabinett 1 = 4764 pluss frakt!

pris med ---------!!------ pluss kabinett 2 = 5320 kr pluss frakt!

pris med ---------!!------ pluss kabinett 3 = 5666 kr pluss frakt!

jeg kan sette opp andre kabinetter og PSU, men jeg vet ikke helt din smak på kabinett valg!

Lenke til kommentar
Husk bare på at det "verste som finnes" er alt for store høyttalere til en alt for liten forsterker.

Det er nettop av den grunnen at folk sprenger høyttalerne sine.

Det går ofte fint en lang stund,men når man har en "fuktig" fest sier det POFF.

Da har man brent opp et element eller to. Som oftest diskantene.

I Eltaxene er elementene også av dårlig kvalitet noe som gjør at de sprenges enda lettere.

5371137[/snapback]

Mitt forslag. Om du kan strekke deg med 600 kr er dette et veldig bra opsett med 2 gb RAM, 7800GT osv(PSU'en er kanskje litt svak? :hmm: )

5371830[/snapback]

strekke 600 ? ditt oppsett er på 6k, budsjettet er 6k5!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...