Gå til innhold

"Uthuling" av skjerm -hvordan?

Anbefalte innlegg

Har et mindre problem..

Lenge har jeg ønsket å mekke på en gammel 21" pc-skjerm.. Så et bilde av noen som hadde laget hamster-bur av skjermen sin..

Tenkte jeg kunne lage noe digg av skjermen min også, men så kommer problemet..

Hvordan skal jeg klare å hule ut skjermen.. Er jo en glassplate som jeg vil ha vekk også..!

Noen gode råd, eller må jeg bare lete frem etter pappa's slegge :grin:

(hehe, kan bli gøy dette her..)

[ Denne Melding var redigert av: Fjøslukt på 2002-09-08 10:40 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg mener å ha lest at plasten i pc-skjermer inneholder brannhemmende stoffer som avgir giftige gasser som kan være kreftfremkallende (små mengder, men uansett...). Dette er kanskje noe å tenke på før du plasserer et levende vesen inne i skjerm-"skallet"? :razz:

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Edit: Når jeg tenker meg om, sier du ikke at du skal plassere et dyr inne i skjermen, så dette var muligens irrelevant.

[ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-09-08 12:27 ]

Lenke til kommentar

Jada, jada.. Potetgull er farlig d, men d var egentlig ikke d jeg ville ha svar på :razz:

Tenkte på en fisk inni skjermen, så da DRITER jeg i om den dør av kreft. Ingen fisk lever så særlig lenge i en 21" Sony alikavel :grin:

Takker for hjelpen..

PS! Skruer er for pingler, fant netopp pappa's STOORE slegge!! (hehe)

[ Denne Melding var redigert av: Fjøslukt på 2002-09-08 13:18 ]

Lenke til kommentar

Dette er ingen farlig idê. :smile:

Jeg er ikke sikker på hvor lang tid det tar før alt er utladet og helt trygt. På skolen reparerte vi tv'er dagen lang. Selfølgelig så smalt det litt her og der innimellom, og folk hoppet høyt på stolen når de fikk seg et støt men vi lever fortsatt.

Utrolig hva man lærer med litt elektrosjokk. :wink:

Hvis du venter 1 døgn fra du trekker ut stikkontakten er jeg ganske sikker på at det er trygt.

Hvis det er komponenter du tror det ligger strøm på og ikke er interesert i å prøve med fingrene så bruker du bare en skrutrekker (med isolert/plast håndtak) å kortslutter litt mellom komponentene.

For sikkerthets skyld behøver du ikke å ta med fingrene direkte på komponentene på baksiden av bilderøret eller på den ledningen (24kV) som går til bliderøret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...