Marti Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Jeg har nettopp fått GamerLounge ruteren min, og da jeg skulle forwarde porter til diverse saker merket jeg at det var både public og private port. Regner med private er den porten som brukes på lokalnettverket, men hva med public? Hvordan kan jeg vite hvilken port f.eks. DC bruker som public? Eller andre tjenester for den saks skyld. Den forrige ruteren hadde ikke annet enn en rute å skrive porter i, så jeg tenkte aldri mer på det. Håper noen kan hjelpe meg litt her. Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Normalt skriver du det samme som public og private. Private er porten som brukes på lokalnettet, mens public er porten som "blir synlig" på internett. Du kan f.eks kjøre to webservere på lokalnettet ditt, begge på port 80 - mens de har forskjellig public port. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) Var ikke verre nei. Takk for hjelpen . Endret 2. januar 2006 av Marti Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå