musicmixer04 Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 hei.. skal kjøre et sample program til lyd... jeg skal dedikere en disk der jeg skal ha alle samples.. samplesene streames fra disk.. så spørsmålet er om hvilken type grensesnitt vil overføre kjappest? jeg mener som klarer oppgaven best firewire eller ide eller sata ??? takk Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 I prioritert rekkefølge: -Sata -IDE -Firewire Skal du gå for "gull" så vil nok eit raidoppsett med 2 eller fleire sata-disker gitt best ytelse. På gamlejobben satt me inn to raptorer i raid 0 til ein videoredigeringsmaskin (Avid) Den konfigurasjon hadde ingen problem med å svelge unna live opptak i ganske høg oppløysning. men prisen var ikkje akkurat lav heller. https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=14775 Lenke til kommentar
musicmixer04 Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) jeps.. jeg fant ut at diskene hadde folgende overforingshastigheter: sata 1200 Mbps IDE 800Mbps Firewire 400Mbps dessuten har vel sata noe kjappere soketid enn de to andre Takk Jankee Endret 2. januar 2006 av musicmixer04 Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) I praksis er det neppe noen forskjell på SATA og IDE, begge er raskere enn diskene man får kjøpt. Søketid avhenger bare av disken, ikke av grensesnittet. Endret 2. januar 2006 av tvangsgreie Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Ting som krever mye diskaktivitet vil jeg alltid anbefale scsi fremfor noen av IDE-alternativene dine (SATA er IDE, "IDE" er PATA som igjen er IDE(P/S =Paralell/Seriell), alle disker i eksterne kabinetter er IDE). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Ser Komplett har noen disker med Fibre Channel grensesnitt. Ser ut til at de har det mest ekstreme prestasjoner hvis alt stemmer i beskrivelsene da. Også setter de deg kraftig tilbake når det gjelder penger også. Lenke til kommentar
Slip Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 I praksis er det neppe noen forskjell på SATA og IDE, begge er raskere enn diskene man får kjøpt. Søketid avhenger bare av disken, ikke av grensesnittet. 5371271[/snapback] Enig med han over, SCSI tar kaka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå