Neonblue Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Vurderer å kjøpe en LCD skjerm, men lurer på om det går treigt å se på en film med 8ms responstid? Hva er good respons tid på lcd skjermer? Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 8ms e veldig bra, de fleste skjermene ligger vel på 12ms Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 jeg har en benq fp937+ 8ms det funker utmerket , no signs to lagg at all Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Ja. Det går i slowmotion. Neida, det går ikke tregt. Du vil ikke merke noe etterslep, forhåpentligvis. Kommer anpå skjerm til skjerm. Idag er 4 ms det beste. Viewsonic har 3ms, men det er kun grått-grått ? Mens Samsung har 4ms på farger. Lenke til kommentar
Martin Klemp Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Hva med 16 ms (på/av - typisk), 12 ms (grå til grå) da? Vil man merke ettersleng her? Eller varierer dette også fra skjerm til skjerm? Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Har en dell 2005fpw med 16ms, og må si at den funker meget bra til film! Lenke til kommentar
Neonblue Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 DA går jeg for 8 ms Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Det er faktisk opp til den enkelte hvordan man oppfatter etterslep. Noen ser faktisk ikke etterslep med en skjerm som har 16 eller 20. Mens andre kan se etterslep på en skjerm med 6-8. Selv har jeg ikke hatt en flatskjerm. VIL HA!! :!: Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Selv med skjermer med 16ms opplever jeg ikke etterslep, kan skimte det på noen skjermer med 25ms. Men husk på at ms ikke er alt når du velger skjerm, skal den brukes til film bør man også se på bl.a. sort nivået. Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Hva med 16 ms (på/av - typisk), 12 ms (grå til grå) da? Vil man merke ettersleng her? Eller varierer dette også fra skjerm til skjerm? 5369618[/snapback] hvis det for eksempel står 16 ms, betyr det at den har 16 millisekunder ettersleng. Jo støre MS jo støre ettersleng Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Folkens, ikke se dere blind på disse tallene. Det blir som å kjøpe en høyttaler utelukkende på grunnlag av hvor mange watt som står på klistremerket bakpå. Les tester, test selv. Hvis TV-en funker fint uten synlig etterslep, så er det likegyldig hvor mange ms den er oppgitt til. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Er det ikke max ms et menneskelig øye kan se? At jeg eller du ikke kan se forskjell på f.els. 3ms og 7ms..? Mente å høre at menneskelige øye ikke kan "se" lavere enn pluss/minus 20ms? sant? Så hva skal en med 3ms eller noe slikt skjermer da? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Vurderer å kjøpe en LCD skjerm, men lurer på om det går treigt å se på en film med 8ms responstid? Hva er good respons tid på lcd skjermer? 5369301[/snapback] Nei Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Er det ikke max ms et menneskelig øye kan se?At jeg eller du ikke kan se forskjell på f.els. 3ms og 7ms..? Mente å høre at menneskelige øye ikke kan "se" lavere enn pluss/minus 20ms? sant? Så hva skal en med 3ms eller noe slikt skjermer da? 5378579[/snapback] tja. Hvis han spiller et spill vil man kunne oppfatte det som skjer noen millisekund før og dermed reagere noen millisekund før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå