LG_91 Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 (endret) Heihei, jeg går skole å ønsker å kjøpe en studentversjon av Windows XP Home eller PRO, hvor kan jeg kjøpe det? Kan noen være snill å linke meg til en? Er det slik at man kan bruke studentversjonen på 3 PC'er? Edit: Norsk versjon Håper på raske svar. HVH Lasse Endret 1. januar 2006 av Lassecom1 Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Komplett har: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304019&cks=PRL Du kan nok bare bruke den på en PC. På Office pakken finnes det lisenser for 3 PC'er. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Takk, men er det forskjelld på oppgradering og fullversjon. På komplett altså. Noen OS har benevnelsen Fullversjon, mens andre har benevnelsen oppgradering. Hva betyr det? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 På en oppgraderingsversjon må du oppgradere fra en eldre versjon. Produktet er identisk med fullversjon bortsett fra at det verifiseres under installasjonen at du har en gyldig Windows fra før. Det står på produktsiden hos Komplet hvilke versjoner det kan oppgraderes fra. Jeg tror ikke det er nødvendig at en eldre Windows ligger inne på maskinen. Det holder visst at du putter inn CD'en når du blir spurt om det. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Så, hvis jeg allerede har XP Home Edition som fulgte med en Dell-maskin, så kan jeg kjøpe student-oppgraderingen og installere på en ny maskin? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Så, hvis jeg allerede har XP Home Edition som fulgte med en Dell-maskin, så kan jeg kjøpe student-oppgraderingen og installere på en ny maskin? 5371147[/snapback] Mulig det, men jeg tror ikke det er helt lovlig. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Så, hvis jeg allerede har XP Home Edition som fulgte med en Dell-maskin, så kan jeg kjøpe student-oppgraderingen og installere på en ny maskin? 5371147[/snapback] Mulig det, men jeg tror ikke det er helt lovlig. 5371270[/snapback] Ikke det, nei? Hmm, hva er lovlig da? Hvordan er det meninga at det skal brukes? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Det er vel meningen å bruke oppgraderingen på en maskin som allerede har en gyldig Windows lisens, og ikke på en ny maskin. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Det er vel meningen å bruke oppgraderingen på en maskin som allerede har en gyldig Windows lisens, og ikke på en ny maskin. 5371281[/snapback] Hm, jeg skjønner. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303200...BE-D2583A1CB52E <- Dette er en helt normal XP Home Edition, ikke sant? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303200...BE-D2583A1CB52E <- Dette er en helt normal XP Home Edition, ikke sant? 5371308[/snapback] Ja, den er en fullverdig Home versjon beregnet på installasjon i en ny PC. Jeg er ikke sikker på om det er noen begrensninger på OEM i forhold til retail versjon, men jeg tror muligens det ikke er lov å overføre en OEM lisens fra en maskin til en annen hvis du bytter maskin. Det kan muligens noen andre svare på... Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Emmm.... nå blir jeg litt forvirret hær. Tror ikke jeg helt klarer å skille de forskjellige versjonene fra hverandre. Jeg skall instalere Windows XP på maskinen min når jeg setter den opp på nytt, fra før av har jeg en piratkopi som jeg bruker fordi jeg glømte å kjøpe operativsystem, jeg aner ikke hvor lenge denne varer. Jeg ønsker selvsagt et lovelig XP system billigst mulig, med alle greiene på. Hvilken versjon skal jeg da kjøpe? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Hvis du skal installere på nytt og ikke har noen gyldig versjon å oppgradere fra kan du kjøpe en OEM versjon av XP Home eller Pro. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 OK, OEM altså. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå