Gå til innhold

Hvor kjøpe studentversjon av Windows XP?

Anbefalte innlegg

Heihei, jeg går skole å ønsker å kjøpe en studentversjon av Windows XP Home eller PRO, hvor kan jeg kjøpe det? Kan noen være snill å linke meg til en?

Er det slik at man kan bruke studentversjonen på 3 PC'er?

Edit: Norsk versjon

Håper på raske svar. HVH Lasse :)

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På en oppgraderingsversjon må du oppgradere fra en eldre versjon. Produktet er identisk med fullversjon bortsett fra at det verifiseres under installasjonen at du har en gyldig Windows fra før. Det står på produktsiden hos Komplet hvilke versjoner det kan oppgraderes fra.

Jeg tror ikke det er nødvendig at en eldre Windows ligger inne på maskinen. Det holder visst at du putter inn CD'en når du blir spurt om det.

Lenke til kommentar
Så, hvis jeg allerede har XP Home Edition som fulgte med en Dell-maskin, så kan jeg kjøpe student-oppgraderingen og installere på en ny maskin?

5371147[/snapback]

Mulig det, men jeg tror ikke det er helt lovlig.

5371270[/snapback]

Ikke det, nei? Hmm, hva er lovlig da? Hvordan er det meninga at det skal brukes?
Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303200...BE-D2583A1CB52E <- Dette er en helt normal XP Home Edition, ikke sant?

5371308[/snapback]

Ja, den er en fullverdig Home versjon beregnet på installasjon i en ny PC.

Jeg er ikke sikker på om det er noen begrensninger på OEM i forhold til retail versjon, men jeg tror muligens det ikke er lov å overføre en OEM lisens fra en maskin til en annen hvis du bytter maskin. Det kan muligens noen andre svare på...

Lenke til kommentar

Emmm.... nå blir jeg litt forvirret hær. Tror ikke jeg helt klarer å skille de forskjellige versjonene fra hverandre.

Jeg skall instalere Windows XP på maskinen min når jeg setter den opp på nytt, fra før av har jeg en piratkopi som jeg bruker fordi jeg glømte å kjøpe operativsystem, jeg aner ikke hvor lenge denne varer.

Jeg ønsker selvsagt et lovelig XP system billigst mulig, med alle greiene på. Hvilken versjon skal jeg da kjøpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...