Foramannen av styret Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Hehei alle sammen. Jeg ønsker å bli bedre i å kommunsere med andre og jeg fant derfor fram til en del bøker, men som dere ser er dette altfor mange bøker å lese så jeg lurte på om dere kunne annbefalle noen på denne lista. Eller hvis dere har lest noen kommunikasjons bøker som ikke står på denne lista. Fra før av har jeg lest ”Hvordan vinne venner” og ” Å tale er sølv å tie er tull” Helt tilslutt vil jeg bare si at jeg blir kjempeglad for svar på dette inlegget. Praktisk retorikk - få overtaket i diskusjonen, talen, presentasjonen, arbeidsmøtet, selskapslivet Taler som treffer - de beste rådene, sitater og vitser, viktige huskeregler, aktuelle tekstideer av Har du sagt A, har du sagt A - slik avslører du språklig manipulering Hvordan bruke superuttrykk for å si hva du mener, mene det du sier og få det som du vil! Kunsten å alltid ha rett God i muntlig? - fortellerteknikk, retorikk og fremføringskunnskap Kunsten å argumentere Visuell identitet Språk og argumentasjon - med eksempler fra juss Kommunikasjonslogikk - med eksempler fra psykologi;elementære logiske forutsetninger for saklig meningsutveksling Klar tale - si det rette med en gang Sladder - bedre enn sitt rykte Vinnende presentasjoner - overbevis med den gode historie Kunsten å krangle - skitne knep og elegante finesser Mellom oss - trening i kommunikasjon i gestaltperspektiv Kroppsspråket - vår ikke-verbale kommunikasjon Bygg effektive nettverk Internett-psykologi - subjektet i det virtuelle rom Effektiv kommunikasjon - oppnå troverdighet og gjennomslagskraft De avgjørende samtalene - verktøy du kan bruke når mye står på spill Bære eller briste - kommunikasjon og relasjon i arbeid med mennesker Det var dét jeg skulle svart! - slik takler du personlige angrep og dumme bemerkninger Vis meg ditt kroppsspråk - og jeg skal si deg hva du oppnår - hvordan kommunisere effektivt med både ord og kroppsspråk Ord som virker - Fang tilhørernes oppmerksomhet ved riktig bruk av ord, tonefall og kroppsspråk Alt jeg kan si - språk, virkelighet og subjektets stemme Bak ordene - internkommunikasjon i praksis Alltid nye muligheter - om kommunikasjon og mellommenneskelig forståelse Få det som du vil Veier til hverandre - livskvalitet, kommunikasjon, samspill Gi og ta kritikk på rett måte Var det godt for deg også - ordbok for deg som vil jatte med det annet kjønn Muntlig kommunikasjon i arbeidslivet - en praktisk innføring Dialog med og uten slør God kontakt - praktisk kommunikasjonslære Kraften i de bedre argumenter Kommunikasjon, handling, moral og rett Kunsten å overbevise Konflikter - hva vil de lære oss? Bli hørt og forstått - slik holder du publikum fanget Metaforens potens - essays Den gode samtalen Mot i brystet - når du skal si din mening Retorikken - en moderne innføring i den gamle retoriske kunst Kommunikasjon mellom mennesker - slik oppnår du vellykket kommunikasjon Kommunikasjon i relasjoner - samhandling, konfliktløsning, etikk Kommunikasjon mot vold - hvordan håndtere trussel- og voldssituasjoner Lær deg å kommunisere Fortell! Fortell! - fortelling som drivkraft i lek og samspill De vanskelige samtalene - formidlingens kunst Utstråling og stemmens makt - fremføringsteknikk og formidlingskunst Manipulation og påvirkning - en håndbok for deg som ønsker å vite mer Festtaler - sanger og gode historier Kommunikasjon som sosial og tverrkulturell kompetanse Kommunikasjon - troverdighet og påvirkning Retorikkens tre ansikter Å tale effektivt - slik lærer du hurtig og lett Noen sier noe - kommunikasjonsteori Sosiale konflikter i arbeidslivet Retorikk på norsk Ordet er ditt Språk og kommunikasjon Negativ kritikk - og hva du kan gjøre med det Selskapstaleren - råd, momenter, historier Taleteknikk Jaja jeg kan skjønne at dette virker litt nerd, men vær så snill å svar likevel a folkens Helt tilslutt vil jeg bare si at jeg blir kjempeglad for svar på dette inlegget. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Heisann! Jeg har desverre ikke så mye å tilføye her, da jeg ikke har lest noe særlig bøker. Men har plutselig fått en interesse for det, etter å (påtvunget) ha lest 'Har du sagt A, har du sagt A'. Synes dette er en bok som faktisk gir noe, man sitter igjen med noe etter å ha lest den. Jeg har som sagt ikke lest noe særlig tidligere, iallefall ikke innen kommunikasjon (desverre), så jeg vet ikke om dette er en bra bok i forhold til andre på dette området. Takk for tipsene, er endel som kan være verdt å få med seg her Endret 8. januar 2006 av jh_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå