Mazeking Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Skal programmere en applikasjon som skal surre og gå på en ganske så enkel PC. Med en Touchscreeen som innput. Denne skal spille av mp3 filer og streame radio fra en server i et lokalt LAN. Gjør for tiden en del research på hvor kompakt jeg kan få hardwaren. Er litt i tvil om hvilket språk dette bør utvikles i. For mange år siden programerte jeg en del i Pascal. I tillegg har jeg programmert noe i ANSI C, Simula og Visual Basic. Sluttet å programere da Java var på vei inn. Noen formeninger om jeg bør velge Feks Visual C++ eller Visual Basic til dette formålet? Tar gjerne å pløyer igjennom ei bok eller to før jeg setter i gang. Som tidligere nevt så skal dette kjøre på en Touchscreen. Ser at disse leveres med drivere til ihvertfall Windows. En annen ting rundt en slik applikasjon. Er det mulig å få dette til å kjøre på f.eks . Win PE? Hvordan er det med driver støttet til denne kontra WinXP/2000/2003? Ser for meg at Win PE vil kreve mindre ressuserr som minne og disk slik at jeg kansskje kan få tynet dette til å kjøre på et CF kort, USB pinne eller lignende. Noen som har noen synspunkter på dette? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Vil vel tro at C# eller lignende er et godt valg for et slikt prosjekt. Regner med at WinPE har i hvertfall .NET 1.1 support, men det vet jeg ikke noe om. Kan anbefale Programming C# fra O'Reilly hvis du går for dette. Lykke til =) Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Vil vel tro at C# eller lignende er et godt valg for et slikt prosjekt. Regner med at WinPE har i hvertfall .NET 1.1 support, men det vet jeg ikke noe om. Kan anbefale Programming C# fra O'Reilly hvis du går for dette. Lykke til =) 5375513[/snapback] Takk for tips.Hvilken C# compiler på windows bør man så gå for? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Tror jeg ville anbefalt microsoft visual studio 2003 eller 2005. Dette er fullverdige IDE med compiler, men dette koster da en del penger. Du kan forsåvidt laste ned compileren gratis på microsofts sider, tror jeg. Ellers har jeg hørt denne nevnt før, uten å kunne si noe mer om den er bra eller dårlig: http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/Default.aspx Endret 3. januar 2006 av Nazgul Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Kremt; vi har jo Visual Expressversjoner som er gratis! www.msdn.com Expressversjonene er nesten like gode som de du betaler for. Tror det nesten bare er på databasemulighetene express er begrenset... Lenke til kommentar
Peter Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Må jo være en grunn til at de du betaler for koster en god del lilla lapper. Har antakelig med lisens å gjøre, men jeg vet ikke sikkert. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 sharpdevelop funker fint! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Må jo være en grunn til at de du betaler for koster en god del lilla lapper. Har antakelig med lisens å gjøre, men jeg vet ikke sikkert.5376846[/snapback] Du har full rett til å selge programvaren du lager med Express-versjonene. Her finner du en sammenligning mellom Express, Standard og Professional (med mer) for Visual Basic .NET. Hvis du skal utvikle Windows-applikasjoner (ikke for håndholdte enheter), så mangler du kun database-tilkoblinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå