Jokka Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Hei. Skal kjøpe et nytt skjermkort. Hovedkortet mitt støtter skjermkort : agp 4x . Ikke veldig mye å skryte av men Hvilke "gode" skjermkort kan jeg velge mellom og hvor får jeg kjøpt de ? Et annet spørsmål er om jeg kan sette inn et agp 8 x skjermkort selv om hovedkortet er agp 4x , Prisen har ikke noe å si , det eneste er at det skjermkortet skal gjøre det slutt på laggingen på nyere spill, foreks ( wow - Battlefield 2 osv ! ) Tvi tvi ! Takker for den hjelpa jeg får Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Jeg ville ikke anbefale deg å kjøpe ett 4x agp kort nå, dette ville nesten bare være sløsing. Spar heller litt penger, og forbered deg på den nye standaren. Kjøp deg nytt hovedkort og nytt skjermkort, med PCI-E. Hvilken prosessor har du? Socket? Lenke til kommentar
Jokka Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 Jeg ville ikke anbefale deg å kjøpe ett 4x agp kort nå, dette ville nesten bare være sløsing. Spar heller litt penger, og forbered deg på den nye standaren. Kjøp deg nytt hovedkort og nytt skjermkort, med PCI-E. Hvilken prosessor har du? Socket? 5369161[/snapback] Intell Pentium 4 prossesor Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 du får ikke kjøpt nye 4x AGP skjermkort lenger(vil jeg påstå), bare 8x ... og ja, de kortene er bakoverkompatibel, det vil si at dagens kort vil funke på din pc. men siden din pc ikke er av det nyeste, så burde du ikke kjøpte det nyeste\beste skjermkortet, da du ikke får utnyttet kreftene på skjermkortet fullt ut. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305088&cks=PRL Lenke til kommentar
Jokka Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 Så vist jeg kjøper et nytt skjermkort ( ikke de nyeste på markeded ) så vil det passe til mitt hovedkort agp4x ? Lenke til kommentar
Jokka Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305088&cks=PRL 5369254[/snapback] skal ha nytt skjermkort , ikke et som kanskje er blitt brukt før osv. Skal heller egentlig ikke ha agp 8 x heller Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305088&cks=PRL 5369254[/snapback] skal ha nytt skjermkort , ikke et som kanskje er blitt brukt før osv. Skal heller egentlig ikke ha agp 8 x heller 5369275[/snapback] ja, det går greit med et 8x skjermkort på et 4x hovedkort, du kan kjøpe det nyeste, men det kan bli litt "over-kill" i forhold til resten av pc'n. Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Hør nå på hva som blir sagt da: Et skjermkort med AGP 8x vil funke utmerket på ditt hovedkort, da det er fullstendig bakoverkompatibelt.. Du får bare ikke utnyttet kortet helt, da hovedkortet ditt bare tilbyr halve båndbredden, sammenliknet med et hovedkort med AGP 8x. Det samme blir det om du setter et kort av typen AGP 4x i en AGP 8x slot, du får bare 4x likevel, men si at du kjøper et med 4x og du finner ut at du må ha et nytt hovedkort (enten for at det gamle dør, eller ikke har nok usb-porter), og da kjøper et HK med AGP 8x, har du mistet muligheten for å kjøre med AGP 8x på det nye kortet. Litt lang forklaring, men noen må jo ha det inn med teskje.. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Intell Pentium 4 prossesor 5369180[/snapback] Det hjakp egentlig ganske lite Vet du hvilket hovedkort du har? Hvis du evt vurderer nyy hovedkort, som du burde bør vi vite socketen, ettersom du da kan unngå å kjøpe ny CPU i tillegg... Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Synes det hjalp ganske mye jeg, kan faktisk med 99% sikkerhet si at han har et hovedkort med socket 478. Lar den siste prosenten være, ettersom det er en liten mulighet for at han har den enda gamlere socketen 423 (om det var det den het?) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305088&cks=PRL 5369254[/snapback] skal ha nytt skjermkort , ikke et som kanskje er blitt brukt før osv. Skal heller egentlig ikke ha agp 8 x heller 5369275[/snapback] Kortet er med full garanti og behøver ikke å være brukt, disse er stort sett erstaningsvarer fra Gainward... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå