Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SpeedTouch 516 problemer!

Anbefalte innlegg

Hallo!!

Nå har jeg søkt overalt for å finne hjelp men har ikke funnet noe ennå..

Jeg har nettopp fått nytt nettverk og bruker en SpeedTouch 516i, og har 4mbits linje. Det jeg har oppdaget er at når jeg laster ned, så får jeg ikke den farten jeg skal ha!

Jeg har hørt at man kan åpne porter ved å gå inn på modemet/routeren. Jeg bruker nedlastingsprogramer som DC++ og Azureus, og jeg laste kun i 0Kb/s til 30kb/s. Jeg har prøvd med diverse IP-adresser for å komme inn på SpeedTouch'en, men ingen har funger hittil.

:(

Er det noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo!!

Jeg har nettopp fått nytt nettverk og bruker en SpeedTouch 516i, og har 4mbits linje. Det jeg har oppdaget er at når jeg laster ned, så får jeg ikke den farten jeg skal ha!

Jeg har hørt at man kan åpne porter ved å gå inn på modemet/routeren. Jeg bruker nedlastingsprogramer som DC++ og Azureus, og jeg laste kun i 0Kb/s til 30kb/s. Jeg har prøvd med diverse IP-adresser for å komme inn på SpeedTouch'en, men ingen har funger hittil.

5368803[/snapback]

...du skal komme inn på ruteren på http://10.0.0.1 - funker ikke det??

Endret av N_R
Lenke til kommentar
Hallo!!

5368803[/snapback]

...du skal komme inn på ruteren på http://10.0.0.1 - funker ikke det??

5373297[/snapback]

nei... har prøvd med mange forskjellige IP-adresser, ingen har funket..

har faktisk vært uten internett i en uke nå... Tele2.. :roll:

Endret av SirDogg
Lenke til kommentar
Hvilken IP får du tildelt på maskinene?

5397777[/snapback]

10.0.0.138 er for å komme seg inn i SpeedTouch modemene/routermodemene til telenor.

Tror ikke det er så mye du får gjort med portene i den.

Edit: Telenor og tele2 bruker samme modem

Endret av Sondre_t
Lenke til kommentar

Hei,

har selv et 516i, og hos meg er det http://10.0.0.1 for å komme inn. Der er det faktisk en egen sak for å tilordne Azureus, så jeg håper det går greit! :thumbup:

Edit: Jeg har Nextgentel da, hvis du har Telenor tipper jeg det er 10.0.0.138 som de andre sier. Men går ann å åpne der også, har gjort det hos en kamerat :)

Endret av N_R
Lenke til kommentar

Men da sitter Trådstarter på ett sett med instillinger for IP og DNS slik at han kan benytte sitt modem i Bridge gjør han ikke ?

Når han videre klager på hastigheten er det da hastigheten på selv internettforbindelsen han klager på eller klages det på at han ikke har fått opned de porter som må til for at de applikasjoner eller klienter skal operer som de skal .

Lenke til kommentar
Men da sitter Trådstarter på ett sett med instillinger for IP og DNS slik at han kan benytte sitt modem i Bridge gjør han ikke ?

5399299[/snapback]

Nei, IP og DNS tildeles via DHCP fra Tele2 sin infrastruktur hvis han ett bridge-modem.

Lenke til kommentar
Når han videre klager på hastigheten er det da hastigheten på selv internettforbindelsen han klager på eller klages det på at han ikke har fått opned de porter som må til for at de applikasjoner eller klienter skal operer som de skal .

5399299[/snapback]

Er vell det med portene... har teste linja på ITavisen sitt speedometer.. har fått 3777kb/s .. men laster sinnsykt dårlig med div programmer..

5399299[/snapback]

Nei, IP og DNS tildeles via DHCP fra Tele2 sin infrastruktur hvis han ett bridge-modem.

5399371[/snapback]

Damn, hehe.. er ikke så veldig inne på alt dette med nettverk.. vet bare at jeg må få åpnet noen porter for å få bedre hastighet.. har sett på Portforwarding.com (<- heter den det?), og der står det hvordan jeg skal åpne diverse porter for forskjellige program.. problemet er at jeg ikke finner den IP-en slik at jeg får åpnet portene..

Og, jeg bruker Tele2.. har de noen spesiell IP for modemene, eller?

Og jeg bruker PC'en til gamlingene så jeg får ikke sjekket akkurat nå, må vente til Tirsdag. Da får de fikset nette på min PC... :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...