voluz Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Hei! Om en bil har originalt xenon i nærlys (med automatisk høydejustering av lys osv. selvsagt), hvordan er da mulighetene for å ettermontere xenon i fjernlys? Er det mulig å benytte høydejusteringssensoren som uansett er originalt montert for nærlysene? Er det på denne måten mulig å få montert xenon i fjernlys på en lovlig måte? Noen som har peiling? Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Det er bare nærlysene som trenger automatisk høyderegulering, grunnen til at man har det er jo bare for å ikke blende motgående trafikk? Fjernlys har jo som regel en blendende effekt uansett Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Når man snakker om justering er det kanskje noen som ikke har fått med seg at på de siste systemene kan navigasjonen gå inn å forandre på retningen på lysbildet påde høyre,venstre,lengere,kortere,smalere og bredere.Da leser lysmodulen hvilken vei svingen kommer og lyset svinger automatisk og lyser opp inn i svingen.Ved et veikryss lyser den opp alle veiene som er i krysset.Har sett demo.meget bra. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 Det er bare nærlysene som trenger automatisk høyderegulering, grunnen til at man har det er jo bare for å ikke blende motgående trafikk?Fjernlys har jo som regel en blendende effekt uansett 5368828[/snapback] Hm... du sier noe der. Men er "myndighetene" enige? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Hm... har mer eller mindre fått bekreftet at det ikke er påkrevd med aut. høydejustering av fjernlysene nå. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Har man org xenon med automatisk høydejustering så justeres fjernlysene samtidig med nærlysene... Gjør hvertfall det på min BMW 523iA Jeg skal ettermontere Xenon i fjernlysene på min bil nå snart. Hva slags bil har du? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Har man org xenon med automatisk høydejustering så justeres fjernlysene samtidig med nærlysene...Gjør hvertfall det på min BMW 523iA Jeg skal ettermontere Xenon i fjernlysene på min bil nå snart. Hva slags bil har du? 5440746[/snapback] Snakk om en Audi A4 1.8 T Quattro Avant S-line 2003-modell... Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Det er ingen spesielle krav om Xenon i fjernlys. Monter i vei Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 woops, gammel post Lenke til kommentar
Matkaaja Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hei, ser dere diskuterer xenonlys. Jeg har en 1996 Audi A6 som jeg synes har meget dårlige nærlys og ønsker å montere xenonlys. Er dette umulig eller, det er vel ikke lov heller Er det noen som har tips angående dette? Vil gjerne få bedre nærlys og xenon er noe jeg har lyst å montere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå