Tandstad Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 He kjøpt meg alle komponentane til ein htpc no. Mellom anna 3.2 ghz p4, 1 gig ddr2 ram, 400 gig hdd og audigy 4 lydkort. Men eg skal også ha eit bra skjermkort. Krav er at det er støysvakt. Eg er 99% sikker på at eg kjem til å bestille ASUS x1600xt silent, som kostar kring 2000,-. Men finnast det bedre valg der ute? Eg skal ha muligheita til å spele litt med denne maskina også, så det må vere eit bra kort. Kor raskt er eigentleg dette kortet i dagens spel? He ikkje funne nokon testar på akkurat dette kortet. Og kva tv-kort bør eg bruke når eg he canal digital satelittmottaker? Lenke til kommentar
crusade Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) Holde deg unna Radeon kortene! Ikkje egnet for HTPC/DVD-bruk! Gå for gefroce 6800gt eller nyere, evnt. XGI kortet om du finn det noken plass. Sjekk grundig test her med XGI vs. Radeon vs. Geforce: http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rid=110971 Radeon kortene er dårligest på DVD-avspilling.Geforce og XGI er langt bedre! XGI er fullt på høyde med Geforce 68/7800gt og har i tillegg innebygd DVD-dekoder(!) så du slipper å tenke noke på dette. XGI er et reint HTPC kort optimalisert for DVD/film/tv. Når du i tillegg skal spille litt, så er Gefroce 7800GT beste valget. Endret 2. januar 2006 av crusade Lenke til kommentar
Tandstad Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 XGI er då ganske utelukka iom at eg skal ha eit kort som går an å game med også. Som ivrig lesar på avforum, fekk eg med meg denne artikkelen: ATI video domination? Der det ser ut som at x1300 fortsatt er dårlegare enn nvidia, mens x1600xt gjeng forbi nvidia. 7800 er vel ganske uaktuelt ang. støy, og 6600 trur eg er litt treigt på spel. 6800 he ein del sjukdommar som gjer det dårlegare til filmavspeling enn 6600. Så der er problemstillinga mi Kunne selvfølgelig slått på stortromma med eit 7800 kort om det er mogleg å få desse stille. Men er ikkje dette kortet overkill i forhold til cpu?(p4 3.2 ghz) Lenke til kommentar
HKS Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 AVIVO er heller ikke like bra på X1600-serien som på X1800-serien Erfaringene mine med både å ha prøvd ATi og nVidia til HTPC nå er at nVidia sin løsning er bedre (har testet X700pro, X1300pro og 6600GT) endte opp med ASUS sitt pasivt kjølte 6600GT kort. Bruker nVidia PureVideo Decoder til Windows MCE 2005. ASUS sitt 6600GT kort har også overlegen kvalitet ut på S-VHS porten, det er den jeg bruker til min TV (har enda ikke HD-klar TV) Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 AVIVO er heller ikke like bra på X1600-serien som på X1800-serien Erfaringene mine med både å ha prøvd ATi og nVidia til HTPC nå er at nVidia sin løsning er bedre (har testet X700pro, X1300pro og 6600GT) endte opp med ASUS sitt pasivt kjølte 6600GT kort. Bruker nVidia PureVideo Decoder til Windows MCE 2005. ASUS sitt 6600GT kort har også overlegen kvalitet ut på S-VHS porten, det er den jeg bruker til min TV (har enda ikke HD-klar TV) 5374416[/snapback] Men hvordan vet du om X1600XT er dårlig hvis du ikke har prøvd det? det kortet er vel en del bedre en X1300XT ? X1800XT knuste jo 6600GT i den testen på firingsquad, så X1600XT kan da ikke være såå mye dårligere? Og hvis man da går for X1800XT: trekker det mye strøm, bråker vifta mye? Lenke til kommentar
Tandstad Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Eg kjem nok sikkert til å bestille meg Geforce 7800gt med zalman-kjøler istadenfor. He høyrt så mykje att og fram no om radeon at eg orkar ikkje begynne å sende innatt om det ikkje er tilfredsstillande bra nok. Nokon som he erfaringar med dette kortet brukt i htpc-kabinett? Bruker thermaltake mozart kabinett, ikkje akkurat verdens beste plass i det. Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Eg kjem nok sikkert til å bestille meg Geforce 7800gt med zalman-kjøler istadenfor. He høyrt så mykje att og fram no om radeon at eg orkar ikkje begynne å sende innatt om det ikkje er tilfredsstillande bra nok. Nokon som he erfaringar med dette kortet brukt i htpc-kabinett? Bruker thermaltake mozart kabinett, ikkje akkurat verdens beste plass i det. 5384430[/snapback] Må tørre ta en tjans da heh..jeg sitter selv med htpc komponentene klar men får aldri bestemt meg for om jeg skal gå for ati eller nvidia..spørs om jeg klarer å avvente en stund til når det kommer flere tester av avivo Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 AVIVO er heller ikke like bra på X1600-serien som på X1800-serien 5374416[/snapback] Så X1600 har en crippled AVIVO ifølge deg? hvor har du lest dette? Eneste jeg har fått med meg er at HW dekoding på X1600 av H.264 ender ved 720p pga. båndbredde. Hvilke sendinger er det som kjører med 1080p pr. dags dato? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå