leika Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Hardware.no anbefaler følgende oppsett for komplett ny maskin for overklokking på link http://www.hardware.no/anbefalinger/helmas...in/overklokker/ Jeg ønsker å bygge dette systemet, men med følgende forandringer - P1.6 til P2.4 (og så overklokke denne) - 1x 80GB WD til 2x 80GB WD Caviar 8MB - SE med RAID - 1x256MB RAM til 3x256MB Jeg ønsker å klokke dette system "forholdsvis SAFE" men trenger litt support for å få dette til. I første omgang har jeg følgende spørsmål S1: Jeg ønsker å sette en P4 2.4 i systemet som nevnt over. Hva bør man kunne få ut en "forholdsvis safe" klokking på denne prosessor. S2: Hovedkortet som er foreslått her setter vel ikke noen begrensning til hvor høyt jeg kan klokke prosessor (3 GHz +). ??? S3: Holder det å bare sette opp FSB for å oppnå (3 GHz +) - evt. hvilke andre ting ville dere gjort for å oppnå en "forholdsvis safe" klokking. Er ganske fersk i faget så hvis noen har tid til å ringe meg betaler jeg gjerne for "tapt arbeidsfortjeneste" Lenke til kommentar
shebban Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Ser bra ut det. Men tror du at du trenger så mye ram? Jeg synes 512mb er mer enn nok til dei fleste. Hvis du ikke driver med video redigering og sånt da. Pass på at du kjøper sikkelig ram som tåler å ha høy fsb. Corsair er jo best men koster jo flesk! Selges på quad.no Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Jeg vet ikke hvordan det er med pentium chipstet men mange amd hovedkort blir ustabile med 3 eller fler rambrikker. Gå for en god heller. 1x 512ram Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Tror nok at jeg ville ha gått for 512mb corsair xms3200ddr eller rdram hvis du skal overklokke endel. [ Denne Melding var redigert av: Citizenx på 2002-09-08 10:47 ] Lenke til kommentar
oceana Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Quote: Den 2002-09-08 09:28, eatshorts skrev:Jeg vet ikke hvordan det er med pentium chipstet men mange amd hovedkort blir ustabile med 3 eller fler rambrikker. Gå for en god heller. 1x 512ram skal ikke leke ekspert men det der kan vel ha noe med om du bruker ECC eller non-ECC ram? flere hk støtter jo bare opp til en viss mengde uregistrert ram, og oppover kan du bare bruke registrert.... correct me if I'm wrong.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå