LowBalls Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Hei! jeg kjenner en del venner av meg med Intel, jeg har jo selfølgelig AMD dem sitt forsvar for Intel er "Intel er mere stabil en AMD" mens mitt er "AMD er best til gaming" jeg prøver jo å si at AMD er like stabil, men vil de høre? nei! jeg vet at AMD er best til gaming, det viser jo tester, men er AMD noe mere ustabil en Intel? har jeg feil? eller kan jeg stå på mitt? helst referer til en kilde eller to.... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Det at selve prosessoren i seg selv skal være noe mer stabil på det ene eller andre har ikke jeg noe tro på i alle fall. Men hvilken prosessor man har avgjør jo også hvilket brikkesett/hovedkort man har, og dette har vel ikke alltid gått like bra for AMD's del. Og AMD er såvidt jeg kan se fortsatt mer kresen på minnebrikker enn Intel, og dermed fler som sliter med minnerelaterte stabillitetsproblemer på AMD enn på Intel plattformer. Men jeg syns jo bare du skal fortsette å la dine venner tro hva de vil, jeg mener at et velfungerende AMD system er akkurat like stabilt som et velfungerende Intel system. Intel er ikke Intel og AMD AMD, det kommer akkurat an på nøyaktig hva man har av hw, og man kan vel diskutere seg grønn på hva som er best. Akkurat som hvis noen påstår Mercedes er en bra bil, kan den påstanden lett slås i hjel om du nevner Vito Uansett, dette er bare min mening om saken, har begge deler her. Du kan sikkert finne linker som påstår både det ene og det andre. Men crasher den maskinen din så mye oftere enn dine venner sine da? Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Jeg vil ikke si at AMD er mer stabil enn Intel... Men hva som angir om maskinen er stabil er mye heller skjermkortet eller hovedkortet og kjøling... Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 kva mener kompisene dine med at en CPU er ustabil? kræsjer i programmer osv? eller å overklokke? om man overklokker må man låse PCI etc... men det gjelder vel intel også? dei må jo ha en grunn alle tilfellene av ustabil pc skyldes programfeil/windowsfeil /virus/spyware eller brukerfeil. hva som angir om maskinen er stabil er mye heller skjermkortet eller hovedkortet og kjøling... Enig! har hatt 4 stk AMD Prosessor (1200+ 1800+ 2800+ +3000x64bit. alle har vore 100% stabilt 3000+ kjører orginalt på 1800mhz men har klokka til 2450mhz og har 26grader IDE (Er Hoved-kortet som ikke vil over 275 HTT) Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 (endret) de mener bare generelt.... :S men nå skal det sies at de er litt sjalu på min data også da han som er mest frampå sitter med en Intel 3.0 GHz, ati radeon 9250 AGP, 512ram.... de to andre er vel greit nok ps: overklokking vet de ikke hva er nesten grunn: fordi min data krasja 1 gang!! så er intel mere stabil... Endret 1. januar 2006 av alex91 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 De aller fleste prosessorene til Intel og AMD er stabile. Argumentet med at Intel har mer stabile prosessorer er tull. Jeg kan også nevne at Pentium4(netburst) er varmere og bruker mer strøm enn AMD64, og kan derfor bli ustabil med dårlig vifte. For å ha en stabil pc er ei god strømforsyning nødveding, og selvsagt god kjøling og ingen defekte komponenter. Kanskje det vil være en idé å oppdatére drivere til hovedkort og skjermkort også. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Hvordan en behandler operativsystemet og hvor påpasselig en er med drivere, bios oppdateringer og om man undersøker eventuelle komponent kompabilitet konflikter før man starter å bygge pcen har veldig stor innvirkning på hvor stabil pcen er eller kommer til å bli. Om en f.eks ikke installerer hovedkortdrivere så kan det føre til ustabilitet. Både Intel og AMDs prosessorer gjennomgår strenge kvalitetssikringer før de sendes ut på markedet. Jeg har en følelse av at hovedkortet er den komponenten som er mest utsatt for bugs i hardware da jeg har opplevd dette på hovedkort for både Intel og AMD. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) Hvordan en behandler operativsystemet og hvor påpasselig en er med drivere, bios oppdateringer og om man undersøker eventuelle komponent kompabilitet konflikter før man starter å bygge pcen har veldig stor innvirkning på hvor stabil pcen er eller kommer til å bli. Om en f.eks ikke installerer hovedkortdrivere så kan det føre til ustabilitet. Både Intel og AMDs prosessorer gjennomgår strenge kvalitetssikringer før de sendes ut på markedet. Jeg har en følelse av at hovedkortet er den komponenten som er mest utsatt for bugs i hardware da jeg har opplevd dette på hovedkort for både Intel og AMD. 5370040[/snapback] Enig, isolert sett, så både Intel og AMD CPUèr er like stabile og har alltid vært det. HK(les brikkesett) var tidligare den store synderen i AMD systemer, spesielt VIA og de første nVidiabrikkene som sleit med minnebrikkekompatilitet. Endret 2. januar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
tbend Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Amd har hatt problemer med enkelte ram typer, derfor har de fått et lite rykte om akkurat det Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 jeg har ihvertfall hatt to amd prosessorer og begge var 100% stabile hele tiden. selv når de var overklokket. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Selvsagt kan en enkeltprosessor fra AMD eller Intel være ustabil om det er feilproduksjon, men dette kan hende hos alle og det hender svært skjelden. Amd har hatt problemer med enkelte ram typer, derfor har de fått et lite rykte om akkurat det 5370331[/snapback] Det problemet du nevner, er vel problemet som noen K7-hovedkort fra MSI hadde med TwinMOS-brikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå