Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har planer om å kjøpe meg en bok og lære meg å programmere.

Før jeg gjør det lurer jeg på hviken av språkene jeg skal lære meg.

Jeg har tidligere programmert Php og Mysql. Hvilket av språkene vill dere anbefale?

Det jeg legger mest vekt på er at det enkelt å finne stoff og overgangen fra php blir enklest mulig.

Håper dere kan hjelpe meg.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

stiller meg bak invictus her, og anbefaler C# hvis du kan syntaxen til php sånn halvveis.

Begge disse er "C-språk", det vil si de bygger på samme måte å sette opp syntax på. Jeg tror VB.net ville blitt ganske forvirrende for deg i starten, da man setter opp dette på en ganske annen måte.

Lenke til kommentar

Gjør som ze5400 sier og last ned Visual C# 2005 express. Det er gratis hvis du laster det ned og registrerer deg innen 1 år (fra november 2005 ellerno?). Jeg kan dessverre ikke peke deg i retning av en tutorial eller lignende, men for å få hjelp til selve .NET klassebiblioteket er http://msdn.microsoft.com den ultimate kilde. Ellers så kan du besøke www.codeproject.net for enkle programsnutter.

Å finne info om C# og/eller klassebiblioteket er lett, men jeg må innrømme at det var lettere å finne tilsvarende om java da jeg koda det. La deg ikke skremme alikevel; det er mer enn nok info om C# på nettet :)

Lenke til kommentar
Selv du har valgt feil språk (:p) vil jeg allikevel anbefale "Programming Visual Basic .NET" av Francesco Balena. ;)

5387265[/snapback]

moskus... det ble foreslått C# fordi han kan php fra før. Syntaxen til begge er "C-basert", og det vil derfor gjøre det enklere. Nå er du bare usaklig.

Lenke til kommentar

Usakelig var det ikke, men kanskje nærmer seg kanten (skal jeg være enig i).

Uansett, det jeg tenkte var: Når han ser "Programming Visual Basic .NET" kan du være helt sikker på at han ser "Programming C#" ved siden av. Jeg synes den bokserien er veldig bra, den er kanskje litt tung til å begynne med men det går fort over. Dessuten er den et fantastisk oppslagsverk. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...