kcobain Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Hei, jeg har planer om å kjøpe meg en bok og lære meg å programmere. Før jeg gjør det lurer jeg på hviken av språkene jeg skal lære meg. Jeg har tidligere programmert Php og Mysql. Hvilket av språkene vill dere anbefale? Det jeg legger mest vekt på er at det enkelt å finne stoff og overgangen fra php blir enklest mulig. Håper dere kan hjelpe meg. På forhånd takk. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Resultatet blir omtrent det samme, men med C# vil du lære deg en syntax som er mer lik mange andre "store" språk. Tror du vil dra nytte av C# sin syntax som på enkelte områder kan minne litt om PHP. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 stiller meg bak invictus her, og anbefaler C# hvis du kan syntaxen til php sånn halvveis. Begge disse er "C-språk", det vil si de bygger på samme måte å sette opp syntax på. Jeg tror VB.net ville blitt ganske forvirrende for deg i starten, da man setter opp dette på en ganske annen måte. Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) Takk for svar. Men hvor enkelt er det å finne info om C#? Hvilke program brukes til programmeringa? Har dere noen bøker å anbefalle? Endret 2. januar 2006 av kcobain Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) Visual Studio eller en Express edition (gratis her: http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/) Endret 2. januar 2006 av ze5400 Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Gjør som ze5400 sier og last ned Visual C# 2005 express. Det er gratis hvis du laster det ned og registrerer deg innen 1 år (fra november 2005 ellerno?). Jeg kan dessverre ikke peke deg i retning av en tutorial eller lignende, men for å få hjelp til selve .NET klassebiblioteket er http://msdn.microsoft.com den ultimate kilde. Ellers så kan du besøke www.codeproject.net for enkle programsnutter. Å finne info om C# og/eller klassebiblioteket er lett, men jeg må innrømme at det var lettere å finne tilsvarende om java da jeg koda det. La deg ikke skremme alikevel; det er mer enn nok info om C# på nettet Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Codeproject er en god kilde til informasjon. Du kan også se en liste her over andre gode kilder Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Tusen takk. Bok da noen å anbefalle? Også lurte jeg på, Hva har ASP.net med C#.net å gjøre? Noen artikler og en bok handlet om ASP.net og C#.net som jeg har sett. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 ASP er en måte å lage webbaserte applikasjoner på. Ala php/cgi/jsp. Jeg har absolutt ingen peiling på ASP utover det dessverre. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Du velger språk du vil programmere ASP.net i... f.ex C# hvis du først er i gang med det, liksom Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Takk. Dere vill ikke svare på bok altså Hehe. Tar meg en kikk på bokkilden jeg. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Selv du har valgt feil språk () vil jeg allikevel anbefale "Programming Visual Basic .NET" av Francesco Balena. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Selv du har valgt feil språk () vil jeg allikevel anbefale "Programming Visual Basic .NET" av Francesco Balena. 5387265[/snapback] moskus... det ble foreslått C# fordi han kan php fra før. Syntaxen til begge er "C-basert", og det vil derfor gjøre det enklere. Nå er du bare usaklig. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Usakelig var det ikke, men kanskje nærmer seg kanten (skal jeg være enig i). Uansett, det jeg tenkte var: Når han ser "Programming Visual Basic .NET" kan du være helt sikker på at han ser "Programming C#" ved siden av. Jeg synes den bokserien er veldig bra, den er kanskje litt tung til å begynne med men det går fort over. Dessuten er den et fantastisk oppslagsverk. Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) Kan en av disse være en bok for meg? http://www.idgbooks.no/product_info.php?products_id=441 eller http://www.bokkilden.no/ProductDetails.asp...yName=BIC_UPLH3 Endret 14. januar 2006 av kcobain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå