magge31 Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 oki, trenger litt hjelp, for skjermkort har jeg ikke mye greie på. Har en intelpentiumIII -prossesor, 802mhz og 256mb ram. Har et Matrox millenium G400 grafikk kort, men jeg tror det er på tide å bytte det ut. Det jeg er på jakt etter er egentlig et av disse billig-kortene 300-700,- Pcn bruker jeg stort sett til det man kaller "kontorbruk", men også noen spill, så det hadde vært kjekt med et kort som kunne dra litt i hvertfall. Vil også gjerne ha TV-utgang, vil det btw si at man kan dra en antenekabel rett inn i utaket og bruke skjermen som tv? På forhånd takk, og Godt nytt år folkens!! Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 (endret) Du kan jo gå for et kort i ATI Radeon 9600-serien. Du kan få et Pro kort til litt over 600kr. Vanligvis hadde jeg annbefalt et Geforce 6600GT, men det blir litt overkill i dette tilfellet. ATI Radeon 9600 Pro (Jeg mener å huske at 128Mb versjonene var like bra/bedre enn 256Mb versjonene. Dette fordi minnet som ble brukt i 256Mb versjonene var av dårlig kvalitet.) Endret 1. januar 2006 av OpusNR1 Lenke til kommentar
magge31 Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 Okei..takk for tipsene, virker som 128mb versjonen er mest for penga da?! hva med et av Asus-kortetene i 500-600 kr klassen? Lenke til kommentar
Obit Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 .Vil også gjerne ha TV-utgang, vil det btw si at man kan dra en antenekabel rett inn i utaket og bruke skjermen som tv? 5367880[/snapback] TV-out betyr bare at du kan bruke TV'en som en PC-skjerm. For det du nevner må man ha et tv-kort, eller skjermkort med tv-kort integrert, som ATI ALL-in-Wonder serien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå