timitim Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Hei, eg tok ein port scan på min bærbare pc og ser at port 23 (telnet) er åpen. Eg har sett brannmuren til å over våke porten, men det eg lurer på er hvordan eg blokkerer porten (usynlig)? Timitim Lenke til kommentar
nifty Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 sjekket kommandoen netstat -a , for å se hvilke applikasjon som bruker denne porten ? (MÅ ikke være telnetd vet du .....) Kvitt deg med prosessen som åpner porten ! _nifty_ Lenke til kommentar
timitim Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 (endret) sjekket kommandoen netstat -a , for å se hvilke applikasjon som bruker denne porten ? (MÅ ikke være telnetd vet du .....) Kvitt deg med prosessen som åpner porten ! _nifty_ 5367828[/snapback] Hei, finner ikkje porten? Kan du forklare litt mer ? Endret 1. januar 2006 av timitim Lenke til kommentar
nifty Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Mente netstat -b forresten ! Da får du se portnummeret , og executable navnet som bruker den til å lytte på! Finner du ikke noe der, tviler jeg egentlig på at du har port 23 åpen , sikker på at ikke port 23 er åpen inn til ruteren din da , og ikke til PC'en ? _nifty_ Lenke til kommentar
timitim Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 (endret) Finner ikkje porte. Vil den vises som 23 eller vil den ha noen andre tall foran seg? Og hvordan kan eg vite om det er til routeren og ikke tilpcn den er åpen? Timitim Endret 1. januar 2006 av timitim Lenke til kommentar
nifty Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Du finner den ikke med netstat -b, ergo det er IKKE til PC porten som er åpen. Men dette betyr man kan kjøre telnet til ruteren din, eller til en annen PC på nettverket ditt, dersom den åpne porten også er forwardet til en IP innenfor ditt lokalnett . _nifty_ Lenke til kommentar
timitim Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Du finner den ikke med netstat -b, ergo det er IKKE til PC porten som er åpen. Men dette betyr man kan kjøre telnet til ruteren din, eller til en annen PC på nettverket ditt, dersom den åpne porten også er forwardet til en IP innenfor ditt lokalnett . _nifty_ 5380493[/snapback] Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå