Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: VW 1302 71mod.

scoot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du kun er interessert i å tjene penger på bilen, så burde du ikke kjøpe bil. Det er det som er det kjekke med ombygging og modifisering. Da kan man lage det litt mer "eget". Enn kun en orginal bil som alle andre har.

Om man gjør det skikkelig. Skal det gå andre veien. At man får mer for den enn en orginal vanlig boble. ;)

Tenk på det du

Lenke til kommentar

Uansett hvor orginal han holder bilen, er det ikke en bil "alle andre har". Jeg har følelsen av at en veldig stor andel av boblene som går i dag er ombygd, hvis det er tilfelle, er det jo enda mer spesielt å ha en orginal. Om folk liker grantrær og yatzy i vinduene, er det noe de velger. Om trådstarter ikke liker det, er det hannes valg (i så tilfelle støtter jeg han fult ut).

Du vil uansett aldri få igjen pengene du har lagt i en bil, hvis du har bygget om på den. Holder du den orginal, vil verdien stige etterhvert.

Uten å antyde alt for masse, In5ErT, vil jeg tro at den store fasinasjonen for ombygde biler går over om et par år. Det har en tendens til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Det er få som bygger om bobla, i allefall så mye utseendemessig, ombygging skjer som oftest på motor og understell!

Det som er så genialt med bobler er disse "look" greine.

"cal look" "rat look" osv, alle passer til en spesiell årgang. Og lookene ødelegger ikke boblen, det er en boble med f.eks en spesiell type støtfanger/felger/lakk og tidsriktig ekstrautstyr som f.eks en "old-school" radio ( bare utseendemessig, under kan det være den feteste modellen fra 2005 liksom ).

Men det foregår sjelden kraftig ombygging, utenom bredding og sånt.

Min bil passer ikke til så mange look`er, fordi den er en såkalt "late looker", den tar seg ikke ut som f.eks Cal-look. Men de er pene når de er nogelunde orginale, med fete felger og med et passende senkesett. Da vil jeg heller ikke ødelegge en evt. verdi, fordi det er ikke så vanskelig å bytte til orginale felger/dempere!

:D

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar

Ganske spennende detta:) jeg vet godt hvordan dette med restaurering av gamle biler er:) fikk selv en opel ascona A 1971 mod. av onkelen min før han gikk bort.. den har jeg jobbet og slitt med i 3 år nå.. fikk den når jeg var 15år..

Jeg er ikke ferdig enda, men jeg bruker opelen til søndagsturer:)

(har en audi 80 som bruksbil)

Kanskje det kommer en showcase eller en worklog??

Endret av Ditchy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...