Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: VW 1302 71mod.

scoot

Anbefalte innlegg

Hei.

Får vel vise dere bobla mi da :D:love:

Jeg henta den i Sverige, kosta meg ikke mye og trenger omsorg. Kanalen på førersiden er vel ganske bra oppspist av rust.. Men bilen har potensiale!

Rågrom motor på 44hk, som er plassert bak, og bilen har derfor bakhjulstrekk. Noe som kan bli morsomt på vinteren! :dribble:

Planene er å få den mer eller mindre rustfri, dvs jeg skal løfte karossen så bunnplate m/forstilling osv står igjen, kanalen skal byttes og rusta skal pusses!

Når det er gjort skal et annlegg inn, den skal få lakk, den skal senkes og større felger skal på. Får se om økonomien tillater trim. Og dermed har jeg min førstegangsbil. Eneste jeg har satt meg som mål er å få den ferdig til jeg er 18.. Jeg er 15 nå, fyller 16 i juni dette året. Så bilen går under kniven til sommeren, nå står den pent pakka bort.

BILDER!

Stort bilde

Bilen fikk høyde i garasjen, så jeg kunne få av skjermene:

HPIM0345.JPG

Mest overflate rust i gulvet, får se om jeg bytter hele driten ( den er fin under, men spørs hvor tynn plåten er etter jeg har pussa rusta ). Og som dere ser er kanalen helt forferdelig. Passasjer siden har klart seg, utrolig nok!

HPIM0346.JPG

Sånn så den ut før den ble pakka bort:

HPIM0360.JPG

HPIM0364.JPG

Kommentarer på udyret?

Om noen nå føler for å si ting som f.eks: "Herregud er jo ikke håp for den skitbilen, ser jo jævlig ut. LOL." o.l. Så kan dere bare ta i bruk "tilbake" knappen/pilen i venstre hjørne på skjermen deres. Bilen skal beholdes og gjennomføres!

Magnus

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått sansen for bobla etter å sett filmen Herbie. Særlig den Nascar versjonen de lager av bobla helt i slutten :D sinnsyk rå!

Syns tvertimot du skulle gi opp proskjektet... Har sett verre bobler/biler enn dette som har blitt gjennomført. Stå på :D

Lenke til kommentar

Tusen takk!

@Agvg: DEt var det jeg mente, og det er planen ;)

@In5ErT: Jepp, er jo folk som tar på seg eldre bobler som er veldig ettertraktet, såkalte "ovaler" eller "splitt", og de er jo rustvrak. Denne var Eu-godkjent i sverige, med 2 feil: Blinklysa hadde feil farge ;). Så den er jo ikke oppspist under, men kanalen er ødelagt på innsiden. Så jeg bytter hele dritten!

Skjønner ikke hvorfor folk ikke kan koste på seg en 1000lapp i året til å oljebehandle bilen sin. Det er verdt det i lange løp.

Lenke til kommentar
Ta rustjobben før du investerer penger i noe annet snacks til den, mange får en stygg overasskelse når de går løs på rusten.

Og gjør denne jobben grundig og metodisk hvis du ikke ønsker og ta det igjen etter noen år.

5368077[/snapback]

Jeg har satt av sommeren til å få den rustfri, jeg driter i alt annet. Er rusten som er værst her!

Sparer som en gris nå, måneds inntektene til en 15 åring er ikke store for å si det sånn.

Heldigvis kjenner jeg noen som kan rust-sveise, så jeg håper å slippe unna fullpris!

Rusten er DYR! Deler for 2-3000 + jobben. Drar seg fort opp mot mange mange lapper!

Har allerede lovet meg selv at dette skal gjøres bra, og at den skal få oljebehandling vært år! Da burde den holde et par år!

Kjører forøvrig på med "rustbullet" på stålet, har prøvd det rett på det rustne gulvet ( har bilder, om det er av interesse ) og det sitter som !#/¤%!#"¤%@!!

www.rustbullet.no for de som vil lese om det.

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
Noen mener kanskje at bilen burde kastes, men litt rust kan da ikke stoppe en bil for å leve videre :)

5368360[/snapback]

Desverre mange som mener en bil bør skrotes så fort den har en rust-skade! Bare tull! Jeg vil aldri skrote en boble.. Boble:love:

Lenke til kommentar

Hadde en boble i sommer faktisk :) Dama som hadde, for å være eksakt.

http://zyrex.org/gallery/Cars/Boble/

Ble brukt som russebil, for 2. gang faktisk.

Men vi solgte den etter russetida, pga. hadde ikke bruk for den.

Videre var det rust i baksetegulvet, og litt lakkrust, selv om den var hel-lakkert i '97. Dårlig grunn-jobb.

Lykke til med prosjektet, bobler er utrolig moro! Gleder meg til å se hvordan det tar seg til.

Lenke til kommentar
Har sett myyyye værre prosjekter enn det der, så ønsker deg masse lykke til, og gleder meg til å se resultatet ;)

Har et gammalt Opel-prosjekt jeg vil begynne på, men må ha tak over huet først :)

5371889[/snapback]

Takk for det.

Det er det eneste som mangler her og, mor har kapra garasjen i vinter ( ikke så rart ), dessuten tar motorsykkelen mye av tiden nå. Så bobla blir prioritert til sommeren, når sykkelen er ferdig, fungerer og jeg har lappen :)

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar

For å si det sånn, jeg prøvde å gjøre mest mulig før det frøs på, for da måtte ho ha garasjen.

Så det skjer noe så fort frosten er borte, og jeg får garasjen.. I første omgang å få letta bilen fra ramma, og få sveisa møka. Så blir det pussing rundt på karossen..

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...